Companii

Proiectat pentru curse, omologat pentru sosea

Proiectat pentru curse, omologat pentru sosea

Renault Clio F1 Team

18.08.2008, 18:48 19

Segmentul modelelor sport de clasa mica si compacta nu poate fi considerat unul de volum, ci mai degraba o alternativa la un automobil de un segment superior. De asemenea reprezinta o alternativa viabila la o masina sport, dar cu un cost de achizitie mult mai scazut.
Renault a completat gama lui Clio III, modelul de clasa medie al constructorului francez, cu versiunea F1 Team, care reprezinta de fapt un Clio RS cu standarde de masina de raliu.
Designul exterior iese in evidenta prin aripile fata evazate si priza de aer integrata in spoilerul fata, proiectata diferit in comparatie cu cea de la versiunea "de serie". Pentru suma de 1.344 de euro, se poate opta pentru culoarea "Galben Sirius", imprumutata de la masinile de Formula 1 a Renault.
In habitaclu materialele utilizate apartin versiunilor de top ale lui Clio, completate de dotari "de raliu". In aceasta categorie intra pedalierul din aluminiu, volanul sport si scaunele Recaro. Scaunele sport Recaro se deosebesc semnificativ de cele prezente pe versiunile "de volum" ale lui Clio. Sunt tari, nu au nicio urma de confort, dar ofera o foarte buna sustinere laterala, necesara atunci cand se parcurge in viteza un traseu sinuos. Volanul sport din piele are un diametru mai mic decat in cazul versiunilor de serie si este mult mai gros, detalii care ajuta la un mai bun control al masinii. Intre scaunele fata, cei de la Renault au amplasat o placuta care "aminteste" celui de la volan ca masina a fost proiectata de aceiasi ingineri care au dezvoltat si monoposturile de Formula 1, care au castigat campionatele mondiale din 2005 si 2006.
Motorul care se regaseste sub capota lui F1 Team este acelasi de pe Clio RS - 2,0 litri aspirat, care dezvolta 200 CP si un cuplu motor maxim de 215 Nm la 5.550 rpm. Propulsorul este special conceput pentru turatii inalte. Acest lucru se poate observa fara dificultate atat cu o simpla privire pe turometru, unde "zona rosie incepe dupa 7.000 rpm, dar si dupa reactiile motorului. Sub 3.000 rpm acesta ofera un consum decent, dar si performante medii. Dupa ce se depaseste acest prag, motorul reactioneaza mult mai prompt la apasarea acceleratiei, in timp ce evacuarea ofera un sunet metalic, specific automobilelor de curse. Cu toate acestea, consumul mediu inregistrat in traficul urban a fost de 13,5 litri/100 km, cu varfuri de 20 litri/100km, atunci cand se tura motorul peste 4.000 rpm sau se mergea "bara la bara". In extraurban, consumul mediu a scazut pana la 7 litri/100 km, dar fara a se exploata potentialul sport al masinii.
Suspensia este elementul care "face diferenta" dintre RS si F1 Team. In cazul noului model, aceasta este dura, cei din habitaclu simtind fiecare denivelare din drum. Acest dezavantaj este insa compensat de stabilitatea oferita pe viraje, similara cu cea a masinilor de raliu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO