♦ Reţeaua de cafenele 5 to go are în total 330 de unităţi, dintre care jumătate în provincie ♦ Dintre acestea din urmă, 40-50% sunt în urbe mici şi medii.
LanÅ£ul de cafenele 5 to go, cel mai extins jucător din domeniu, acoperă în România circa 40 de oraÅŸe mici ÅŸi meÂdii, fiind unul dintre puÅ£inii actori din economie care ÅŸi-a îndreptat atenÂÅ£ia către acest segment de piaţă. De reÂguÂlă, în urbele de sub 20.000 de locuitori există doar câteva lanÅ£uri de discount (Penny ÅŸi Lidl) sau de supermarket (Profi) ÅŸi câteva farÂmaÂcii de lanÅ£. ÃŽn ceea ce priveÅŸte coÂmerÅ£ul de modă sau HoReCa, jocuÂrile sunt făcute de nume locale, de conÂcepte creionate de loÂcuiÂtori ai acelor oraÅŸe. Astfel, este vorÂba de o piaţă fragmentată, cu concepte care nuÂmără una-două unităţi fiecare.
„(Segmentul oraÅŸelor mici ÅŸi medii – n.red.) este un domeniu comÂpetitiv, dar cu potenÅ£ial de dezvoltare enorm. Pe de-o parte, locuitorii oraÂÅŸelor mici îşi susÅ£in cu tărie afacerile loÂcale. Pe de altă parte, sunt avizi de exÂperienÅ£e de consum ÅŸi de brand noi, iar asta am văzut-o în toate oraÂÅŸele mici ÅŸi medii unde am deschis caÂfeÂnele 5 to go, care au devenit rapid loÂcul preferat de întâlnire al locuitoÂriÂlor ÅŸi un liant pentru comuÂniÂtatea loÂcaÂlă. Eu conÂsider că este suÂficient loc pe piaÂţă pentru amÂbele tiÂpuri de afaÂceri, iar cei câşÂtiÂgaÅ£i sunt conÂsuÂmatorii, clienÅ£ii care au opÅ£iuni de alegere variaÂte“, spune Radu Savopol, cofonÂdator al 5 to go.