Companii

Reconstructia digurilor distruse de inundatii a dublat afacerile Hidroconstructia

21.09.2005, 17:34 26

Hidroconstructia, una dintre cele mai mari companii de constructii din Romania, a inregistrat un salt al cifrei de afaceri pe primele sapte luni cu circa 142,8% fata de perioada similara a anului anterior, pana la nivelul de 63,7 milioane de euro (221 de milioane de lei).

Principalul motiv pentru aceasta ascensiune a companiei in perioada mentionata este cresterea cererii de lucrari de refacere a digurilor si a infrastructurii din zonele puternic lovite de inundatiile din aceasta vara.

"Aceasta crestere a fost determinata de contractele pe care le-am semnat in prima jumatate a anului curent, majoritatea constand in constructii de amenajare si reabilitare a digurilor din zonele inundate", a declarat pentru Ziarul Financiar Emil Timofti, directorul general al Hidroconstructia. Majoritatea contractelor de consolidare si de reabilitare a digurilor sunt desfasurate in zona Moldovei, cea mai afectata regiune in urma inundatiilor.

Acestea au determinat o crestere puternica si pe zona materialelor de constructii, recent presedintele Patronatului producatorilor de ciment anuntand ca practic, companiile de profil nu fac fata cererii.

"Preconizam ca pana la sfarsitul anului sa ajungem la o cifra de afaceri de 144 de milioane de euro (500 mil. lei)", apreciaza Timofti, in crestere cu 8% fata de anul trecut, cand au realizat afaceri de circa 132,6 milioane de euro (461,1 mil. lei).

Potrivit reprezentantilor companiei, Hidroconstructia a mai semnat si un contract de reabilitare a retelei de canalizare din Craiova in valoare de 25,6 milioane de euro, cu finantare ISPA.

Hidroconstructia, infiintata in 1950, este la origine o companie specializata in constructii hidrotehnice, afacerile sale avand o crestere constanta pana in 2002, cand au atins valori record de 121,6 milioane de euro.

Ulterior, volumul de afaceri a inceput sa scada, compania incercand sa se stabilizeze prin intrarea pe noi segmente de pe piata constructiilor.

In afacerea autostrazilor, estimata la circa 7 mld. euro pentru anii urmatori, Hidroconstructia s-a plasat deja ca subcontractor al firmei americane Bechtel, contractorul general al autostrazii Brasov-Bors.

Compania se numara printre subcontractorii corporatiei americane Bechtel la lucrarile de executie ale autostrazii Transilvania, contract cu o valoare de aproximativ 2,4 miliarde de euro.

Lucrarile la autostrada sunt in prezent oprite, autoritatile romane solicitand o renegociere a contractului cu partea americana. Atat Hidroconstructia, cat si alte companii romanesti implicate in acest proiect sunt afectate de oprirea lucrarilor la autostrada, unul dintre proiectele majore de infrastructura lansate pe piata romaneasca in ultimii ani.

Sucursala Ardeal a grupului Hidroconstructia, specializat in lucrari de amenajari hidroenergetice, estimeaza ca a pierdut anul acesta aproximativ 2,5 milioane de euro prin suspendarea celor trei contracte pe care le avea cu Bechtel pentru autostrada Transilvania.

Firma clujeana ar fi trebuit sa execute podete, drumuri de acces si piloti forati, din acestea fiind executate pana in prezent 10 podete, lucrari in valoare de circa un milion de euro.

Ca strategie, Hidroconstructia s-a orientat in ultimii ani catre asocierea cu companii straine de constructii pentru a prinde contracte de valori mari, cu finantare europeana.

Intrarea masiva a constructorilor si a producatorilor de materiale de constructii straini pe piata romaneasca a facut ca in ultimii ani cresterea puternica a industriei constructiilor sa fie captata mai ales de operatorii straini si tot mai putin de companiile romanesti. Hidroconstructia, care este interesata de o pozitionare cat mai buna in afacerea autostrazilor, tatoneaza intrarea si pe pietele de materiale de constructii, anuntand planuri de investitii pentru facilitati de productie a asfaltului. Valoarea unei asemenea investitii este estimata la cateva milioane de euro.

Conducerea companiei si-a anuntat recent intentia de a se asocia cu o firma austriaca pentru a investi pe aceasta piata. Compania a comandat un studiu de fezabilitate, apreciind ca piata asfaltului are un potential mare de dezvoltare. Compania de constructii dispune deja de facilitati de productie de betoane, astfel incat pasul pe piata asfaltului ar putea fi vazut ca o expansiune a portofoliului companiei intr-o zona a industriei cu rate bune de profit.

Pe piata asfaltului exista deja mai multi jucatori printre care se numara si firmele romanesti CCCF si Contrasimex.

Compania si-a majorat anul trecut capitalul social prin reevaluare de active, in prezent avand o valoare de 796 mld. lei. Hidroconstructia s-a privatizat in 1995 prin metoda MEBO (cumpararea actiunilor de catre salariati si conducere), in prezent pachetul de actiuni fiind detinut de catre 7.000 de persoane fizice. Compania numara aproximativ 7.000 de angajati.

Pe piata constructiilor, Hidroconstructia concureaza atat cu firme locale precum CCCF, Arcom, cat si cu jucatori internationali de anvergura precum compania austriaca Strabag sau francezii de la Colas.

Industria constructiilor din Romania a traversat o perioada de convulsii in anii ''90, din 2000 incoace fiind pe un trend constant de crestere.

Companiile romanesti au pierdut teren in fata colosilor europeni, insa treptat s-au repozitionat in cadrul contractelor mari de pe piata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO