Companii

Reducerea retelei de benzinarii a scazut vanzarile MOL cu aproape 3% in volum

07.04.2008, 20:20 16

Vanzarile de carburanti ale MOL Romania, subsidiara a grupului ungar de petrol si gaze Magyar Olaj es Gazipari (MOL), au scazut anul trecut cu 2,9%, din cauza reducerii retelei de benzinarii, in timp ce volumul mediu comercializat in fiecare statie a avansat cu 7,8%, potrivit datelor companiei. Romania este a treia piata de retail pentru MOL, dupa Ungaria si Slovacia. Reteaua operata de MOL s-a redus, in ultimul trimestru al anului 2006, cu 19 benzinarii, in urma unui schimb de benzinarii cu compania Petrom, detinuta de grupul austriac OMV. In 2006, MOL a consemnat o crestere cu 26,3% a vanzarilor de combustibili in Romania, precum si un avans de 13% al volumului mediu comercializat pe statie. La finele anului trecut, MOL detinea in Romania 122 de benzinarii, cu doua unitati mai mult comparativ cu anul precedent. Grupul ungar estimeaza ca pana in 2011 isi va dubla tranzitul international de gaze naturale, la 4,8 miliarde metri cubi, prin punerea in functiune a unor conexiuni a retelelor cu Romania si Croatia. Principalii concurenti ai MOL pe piata de distributie a carburantilor sunt Petrom, Rompetrol si LukOil.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO