Companii

„Remorcherul“ Dacia se pregăteşte de relansare la Frankfurt după ce a „adunat“ vânzări de 7 mld. euro

„Remorcherul“ Dacia se pregăteşte de relansare la...

Autor: Bogdan Alecu

29.08.2013, 00:07 736

În trei ani, uzina Dacia de la Mioveni a produs peste 460.000 de maşini sub brandul Duster n La jumătatea anului, Duster era cel mai vândut model din portofoliul grupului Renault, peste Renault Megane.

Dacia Duster, ultimul proiect al Renault coordonat direct de Francois Fourmont, fostul director al Auto­mo­bile Dacia în mandatul căruia uzina a trecut de la producţia mo­de­lelor SuperNova la Logan şi în final Duster, a ajuns la o nouă generaţie ce va fi lansată peste trei săptămâni în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt.

Din 2010 când a fost lansat, SUV-ul Duster a de­venit motorul de creştere al Dacia, iar în 2011 a ajuns să deţină peste jumătate din producţia uzinei de la Mioveni, an în care şi cifra de afaceri a producătorului auto a atins un maxim istoric de 3,11 mld. euro. Trecerea de la o producţie dominată de Logan şi Sandero, al căror preţ varia între 8.000 şi 10.000 de euro, la un flux axat pe Duster, care costă în jur de 15.000 de euro, s-a văzut imediat în cifra de afaceri, dar şi în valoarea exporturilor României.

„Dacia Duster este pentru marcă aidoma unui puternic remorcher maritim. Grăitoare sunt cifrele pe care acest model le-a adus. Duster a tractat practic toată zona de comercializare a Dacia în ultimii trei ani şi jumătate. Noul model sperăm să continue reuşitele predecesorului“, a spus Constantin Stroe, vicepreşedintele Automobile Dacia.

Lansarea noului Duster facelift vine în acest an în contextul în care modelul, co­mer­cializat atât sub brand Dacia, cât şi Renault şi asam­blat în România, India, Brazilia, Colum­bia şi Rusia a fost modelul gru­pului Re­nault cu cele mai ridicate vân­zări în prima jumă­tate a anului: în prima jum­ă­tate a anului s-au vândut 190.000 de ma­şini Duster, nivel situat peste cel al Renault Megane.

În plus, din toamna acestui an Duster va fi comercializat şi ca Nissan Terrano în India, fiind al doilea model al Alianţei Re­nault Nissan după Logan care este comer­cializat sub toate cele trei branduri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO