Dacia Duster, ultimul proiect al Renault coordonat direct de Francois Fourmont, fostul director al Automobile Dacia în mandatul căruia uzina a trecut de la producţia modelelor SuperNova la Logan şi în final Duster, a ajuns la o nouă generaţie ce va fi lansată peste trei săptămâni în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt.
Din 2010 când a fost lansat, SUV-ul Duster a devenit motorul de creştere al Dacia, iar în 2011 a ajuns să deţină peste jumătate din producţia uzinei de la Mioveni, an în care şi cifra de afaceri a producătorului auto a atins un maxim istoric de 3,11 mld. euro. Trecerea de la o producţie dominată de Logan şi Sandero, al căror preţ varia între 8.000 şi 10.000 de euro, la un flux axat pe Duster, care costă în jur de 15.000 de euro, s-a văzut imediat în cifra de afaceri, dar şi în valoarea exporturilor României.
„Dacia Duster este pentru marcă aidoma unui puternic remorcher maritim. Grăitoare sunt cifrele pe care acest model le-a adus. Duster a tractat practic toată zona de comercializare a Dacia în ultimii trei ani şi jumătate. Noul model sperăm să continue reuşitele predecesorului“, a spus Constantin Stroe, vicepreşedintele Automobile Dacia.
Lansarea noului Duster facelift vine în acest an în contextul în care modelul, comercializat atât sub brand Dacia, cât şi Renault şi asamblat în România, India, Brazilia, Columbia şi Rusia a fost modelul grupului Renault cu cele mai ridicate vânzări în prima jumătate a anului: în prima jumătate a anului s-au vândut 190.000 de maşini Duster, nivel situat peste cel al Renault Megane.
În plus, din toamna acestui an Duster va fi comercializat şi ca Nissan Terrano în India, fiind al doilea model al Alianţei Renault Nissan după Logan care este comercializat sub toate cele trei branduri.