Companii

Renault Clio III: consum minim, indiferent de traseu

Renault Clio III: consum minim, indiferent de traseu

Click pentru imaginea marita

23.06.2008, 19:00 97

Pentru a revitaliza vanzarile gamei Clio III, Renault Romania a lansat in primavara acestui an editia limitata Cosmopolitan, destinata in special traficului urban. Iar aceasta afirmatie este sustinuta de gama propulsoarelor, alcatuita numai din motorul pe benzina de 1,2 litri si 75 CP, alaturi de dieselul de 1,5 litri dCi in versiunea de 70 CP, care a fost si subiectul testului.
Potrivit datelor oficiale ale constructorului francez, acest motor ar trebui sa inregistreze un consum urban de 5,3 litri/100 km si 4,3 litri/100km in afara orasului. Valori care nu au fost depasite semnificativ de-a lungul testului. Spre exemplu, in traficul din Capitala, consumul indicat de computerul de bord a oscilat intre 5,5l si 6l/100 km, in timp ce in afara localitatii acesta a inregistrat un consum mediu de 4,3 l/100 km, cu un minim atins de 3,8l/100 km atunci cand s-a rulat constant cu 80 km/h in treapta a cincea. Ceea ce ne aduce si la capitolul minusuri, principalul reprezentat de lipsa celei de-a sasea treapta - careia i s-a simtit lipsa la rularea pe autostrada. Cel de-al doilea il reprezinta performantele dinamice modeste, alaturi de plaja de turatii relativ mica - atunci cand se ajunge la 3.500 rpm, iar motorul aproape a atins puterea maxima, trebuie schimbata treapta, deoarece se apropie zona rosie.
In interior finisarile sunt similare versiunii "entry-level", plasticul dur fiind prezent mai peste tot. Din pacate, in echiparea de baza nu se regasesc ABS-ul si aerul conditioant, acestea fiind optionale contra sumelor de 476, respectiv 331 de euro fara TVA. In schimb, pe lista se regaseste vopseaua metalizata, radio-CD cu MP3, precum si cele doua airbaguri frontale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO