Companii

Renault: O masina "low-cost" nu este neaparat si "low-profit"

15.02.2008, 20:52 18

Modelul Logan, considerat marca "low-cost", a inregistrat in 2007 o marja de profit cu mult peste cea a celorlalte modele ale Renault, aducand nu doar volume mari de vanzari, ci si castiguri consistente, afirma Carlos Ghosn, presedintele grupului francez care detine cel mai mare constructor de automobile de pe piata romaneasca.
"Programul Logan are o marja operationala de 6% pe pietele externe, iar in Romania urca la 8%. Am obtinut la nivelul intregului grup o marja operationala de 3,3%, peste asteptari, dar Logan a avut o profitabilitate mult mai mare. Am dovedit astfel ca o masina low-cost nu inseamna neaparat o marja mica de profit", a declarat Ghosn la Paris ieri cu prilejul anuntarii rezultatelor financiare pe 2007.
Marja operationala de 8% ar putea plasa producatorul roman intre cei mai profitabili din lume, la valori apropiate de cele pe care le inregistreaza constructori ca Nissan sau Porsche, recunoscuti ca repere la nivel mondial in materie de profitabilitate. "Trebuie sa convingem piata de faptul ca Logan nu este doar un factor de majorare a volumelor, ci si a profitului. Automobilele "low-cost" nu sunt neaparat automobile low-profit", a subliniat Ghosn.
Anul trecut, Automobile Dacia a produs mai mult de 215.000 de automobile Logan, in crestere cu 21,6% fata de 2006, peste 121.000 de unitati fiind livrate pe pietele externe. Reprezentantii Renault nu au comunicat rezultatele financiare ale producatorului roman, insa potrivit estimarilor bazate pe ritmul de crestere, afacerile Automobile Dacia ar putea trece de 2 mld. euro in 2007. In 2006, compania a raportat un profit net de 100 mil. euro, la afaceri de 1,56 mld. euro.
Automobile Dacia va prezenta in cadrul Salonului Auto de la Geneva, care va avea loc la inceputul lunii viitoare, noua emblema a companiei, alaturi de noul model in doua volume.
"Dacia a evoluat, avem acum o gama completa de modele si era momentul pentru a schimba si imaginea marcii", a declarat Christian Esteve, directorul regiunii Euromed (care include tarile din estul Europei si nordul Africii, precum Romania, Rusia, Turcia si Maroc), in cadrul structurii grupului Renault.
Esteve a fost membru al echipei de negociere in momentul preluarii de catre Renault a Automobile Dacia si a fost directorul uzinei de la Mioveni timp de mai multi ani.
In cadrul Salonului de la Geneva Dacia va prezenta cel de-al doilea model de la preluarea de catre Renault, realizat pe platforma lui Renault Sandero. "Noul model in doua volume de la Dacia va depasi la un moment dat vanzarile lui Logan sedan", a subliniat Esteve.
Romania este cea mai eficienta tara in materie de costuri din cadrul grupului Renault, depasind la acest capitol inclusiv Turcia, potrivit declaratiilor directorului regiunii Euromed.
"Acum Romania este cea mai conpetitiva tara in materie de costuri de productie, chiar si cu oameni in fabrica si nu roboti industriali pe linia de productie. Pe termen lung insa mentinerea acestei competitivitati este o mare provocare, deoarece intre un membru al Uniunii Europene si o alta tara non-membra (Turcia - n.red.) nu este o concurenta loiala", a subliniat Esteve.
Atentia la mentinerea competitivitatii a fost de altfel mesajul pe care presedintele Renault, Carlos Ghosn, l-a sustinut de fiecare data cand a venit in Romania, avertizand cu privire la cresterea peste estimari a costurilor salariale si a celor cu privire la materia prima. "Daca Romania trece la euro in urmatorii ani, scaderea competitivitatii monedei europene va atrage dupa sine o scadere a competitivitatii Romaniei", a subliniat Esteve.
Chiar si in aceste conditii, industria auto locala va atrage in urmatoarea perioada unele dintre cele mai mari companii din domeniu, precum Ford Motor Company la Craiova si destul de probabil Mercedes-Benz la Cluj.
"Noi nu avem in vedere construirea unei a doua fabrici in Romania. O capacitate de 800.000 de automobile (masini asamblate si colectii CKD - n.red.) este de ajuns", a spus Esteve.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO