Piaţa apelor îmbuteliate, care a consemnat o scădere în volum în prima parte a anului din cauza vremii nefavorabile şi a puterii de cumpărare scăzute, devine din ce în ce mai „aglomerată“ din cauza ambalajelor mari, de cinci litri sau chiar mai mari care atrag de cele mai multe ori românii datorită preţului mai scăzut per litru.
„La nivel total – băuturi răcoritoare şi apă îmbuteliată - remarcăm în primul trimestru o tendinţă de creştere a volumului achiziţionat la un act de cumpărare (la 5,5 litri), în detrimentul frecvenţei. Acest fenomen poate fi influenţat şi de ambalajele din ce în ce mai mari care apar pe piata, adică upsizing“, se arată într-un studiu transmis ZF de către compania de cercetare de piaţă GfK.
Dacă pe piaţa băuturilor răcoritoare tendinţa este de apropiere de trei litri (PepsiCo a lansat un ambalaj la 2,75 litri, iar mai multe branduri locale de pe segmentul economic de preţ se găsesc şi în ambalaj la trei litri), pe piaţa apelor îmbuteliate trendul se îndreaptă către ambalaje mari de cinci litri sau chiar de zece litri, jucătorii mizând în primul rând pe puterea de cumpărare scăzută a românilor.
Primul producător care a intrat pe piaţă cu varianta de PET la cinci litri pentru apa minerală plată a fost Apemin Zizin din Braşov în 1998, iar după el au urmat şi alţi producători.