Retail&Agrobusiness

Industria alimentară locală a „furnizat“ doar şapte tranzacţii în ultimii cinci ani. În Polonia au fost de două ori mai multe

Industria alimentară locală a „furnizat“ doar...

Autor: Mădălina Panaete

28.01.2016, 07:00 330
Doar şapte tranzacţii importante s-au înregistrat în industria alimentară şi a băuturilor din România în ultimii cinci ani, „apetitul“ investitorilor pentru piaţa locală fiind cu mult sub nivelul unor ţări precum Polonia sau Ungaria, conform unei analize a ZF pe baza datelor com­paniei de cercetare Zenith International.
 
Anul trecut a fost unul dintre cei mai slabi pentru piaţa de achiziţii în industria alimentară şi a băuturilor, care se ridică la aproape 50 mld. lei. Singura tranzacţie importantă anunţată a fost achiziţia producătorului de apă minerală Rio Bucovina de către Tymbark Maspex, compania care are în portofoliu brandul de băuturi răcoritoare Tymbark. Maspex este cel mai mare grup alimentar din Polonia.
 
Industria alimentară românească este încă dominată de antreprenori, cele mai mari exit-uri fiind făcute înainte de criză. Cei mai mari „cumpărători“ de companii româneşti sunt multinaţionalele. De exemplu, Lactalis a intrat pe piaţa locală prin achiziţia LaDorna, brand creat de omul de afaceri Jean Valvis. Un alt exit important a fost cel al lui Virgil Mailat din businessul Bere Mureş, achiziţionat de producătorul olandez de bere Heineken.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO