Vel Pitar, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de panificaţie, a terminat anul trecut cu o cifră de afaceri de peste 357 de mil. lei (80 mil. euro), în creştere cu 7% faţă de anul precedent, încheind astfel cu cel mai bun rezultat din ultimii ani, arată calculele ZF pe baza datelor de la Ministerul de Finanţe.
„Principalul factor determinant al creşterii volumului de activitate a fost o intensificare a relaţiei Vel Pitar cu mai mulţi detailişti de anvergură, adică cu un număr mare de parteneri atât din zona marilor reţele internaţionale, dar şi din cadrul lanţurilor locale“, a explicat Dan Trifu, vicepreşedinte Vel Pitar, companie controlată de fondul de investiţii Broadhurst.
Totodată, şi profitul net al companiei a crescut anul trecut de aproape 40 de ori, ajungând la 9,9 mil. lei (2,2 mil. euro). Cu toate acestea, marja de profit a companiei rămâne scăzută, la sub 3% în condiţiile în care producătorul a făcut investiţii în echipamente, tehnologie şi organizare pentru a fi performant. „Profitabilitatea s-a situat la 2,77% din cifra de afaceri, de mai bine de zece ori sub media industriei europene de profil.