Retail&Agrobusiness

Dan Sucu, Mobexpert: In 2009 piata mobilei va deveni a clientilor

31.12.2008, 00:00 26

Dan Sucu, omul de afaceri care controleaza grupul de firme Mobexpert, spune ca in prezent exista o “lupta” in piata de mobila intre producatori si retaileri, pe o parte, si furnizori pe de alta parte. Primii incearca sa mentina pretul mobilei la nivelul actual in conditiile in care ceilalti solicita o majorare pe fondul cresterii costurilor.

“In Europa toti furnizorii vorbesc de o marire a pretului pentru ca le-au crescut costurile. Ca si comerciant esti prins practic intr-o chinga. Pe de o parte iti cresc cheltuielile dar tu nu poti sa transferi mai departe aceasta crestere catre consumatorul final. Tu reprezinti retailul in fata a tot ce insemana furnizori. Exista o lupta destul de serioasa in momentul de fata intre retaileri care incearca sa reduca pretul la furnizori si furnizorul care sa se straduieste sa trimita o marire de pret prin retail catre clientul final. Eu cred ca retailul va castiga”, spune Dan Sucu.

In ceea ce priveste pretul final cu care clientii vor cumpara mobila anul viitor, Sucu spune ca vor exista cresteri semnificative.

“Clientul roman nu se va trezi cu mariri de pret in lei anul viitor decat punctuale si absolut exceptionale. In euro, probabil ca pretul va scadea in continuare”, a spus omul de afaceri, care estimeaza ca in 2009 piata mobilei se va transforma dintr-una a intreprinderilor intr-una a clientilor.

Mobexpert isi stabilise pentru acest an un target de vanzari de 200 mil. euro care insa nu va fi atins in conditiile in care exporturile companiei au fost afectate de recesiunea din Vest.

“Traim vremuri deosebite. Nu ma sperie neaparat chiar si o plafonare a vanzarilor sau o micsorare a lor. Ceea ce ma sperie este implicatia asupra profitabilitatii. Marjele de profit sunt puse serios in discutie in clipa de fata. In 2008 exista un profit interesant la nivel de grup, insa marja de profit nu a mai crescut pentru ca nici profitul in valoare absoluta nu mai creste. Ceea ce nu ne-ar deranja neaparat. Dar anul viitor ne asteptam sa muncim la fel pentru o profitabilitate incomparabil mai mica”, spune Sucu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO