Companii

Retailerii ameninţă că nu vor mai accepta tichetele de masă în magazine

Autor: Roxana Vantu, InCont.ro

24.01.2011, 23:50 165

Ieşirea de pe piaţa locală a emitentului francez de tichete demasă Euroticket - business preluat de un alt jucător francez,Edenred - a generat un prejudiciu de 3,5-5 mil. euro magazinelorşi restaurantelor, potrivit reprezentanţilor Asociaţiei MarilorReţele Comerciale (AMRCR), care iau în calcul chiar eliminareavariantei plăţilor cu tichete valorice în magazine ca urmare aacestui caz.

"Vom cere celorlalte firme garanţii bancare. Însă ne gândimfoarte serios că această variantă cu tichetele valorice nu mai esterentabilă pentru că impune comisioane şi impozite", explică DeliaNica, reprezentant al Asociaţiei.

Reprezentanţii Asociaţiei au atras atenţia încă de la jumătatealunii ianuarie asupra situaţiei create în piaţă prin preluareaEuroticket de către Edenred şi asupra legislaţiei deficitare carepermite ca o firmă ce operează cu hârtii valorice să-şiînregistreze o cerere de dizolvare la Registrul Comerţului, fără omotivaţie, fără bilanţ şi fără listă de creditori.

Cum s-a ajuns în această situaţie

Compania Edenred (fosta Accor Services România), cu afaceri de19,7 milioane de euro în 2009, a anunţat la începutul luniiianuarie că a cumpărat businessul emitentului de ticheteEuroticket, în urma unei investiţii de 5,5 milioane de euro,potrivit oficialilor companiei Edenred.

Două săptămâni mai tărziu, reprezentanţii marilor reţele dincomerţ au reclamat faptul că Euroticket şi-a vândut afacerea, însănu a achitat întreaga sumă datorată retailerilor pe ticheteleutilizate în magazine şi, mai mult, firma a intrat în dizolvare.

În 18 ianuarie într-un răspuns transmis ZF de către Edenred,noul proprietar al Euroticket, se arăta că "Edenred a achiziţionatbusinessul (portofoliul de clienţi, mărcile comerciale, echipamentede producţie, stocul de hârtie) şi nu societatea Euroticket CompanySRL. Ca urmare, Euroticket are responsabilitatea şi obligaţia a asigura rambursarea către unităţile afiliate (magazine şirestaurante) a tichetelor aflate în circulaţie, emise de Euroticketpână la data încheierii tranzacţiei". Reprezentanţii Edenred au maiprecizat că tranzacţia a avut loc la data de 23 decembrie 2010,dată de la care Euroticket nu mai emite tichete şi nu mai arelicenţa pentru emiterea de tichete.

În prezent, pe Registrul Comerţului compania Euroticket, care aavut o cifră de afaceri de 1,3 mil. euro şi un profit de 126.000 deeuro în 2009, apare ca fiind în stare de dizolvare, cu sediulexpirat la sfârşitul lunii decembrie a anului trecut. Companiafigura cu 114 angajaţi în 2009 pe Ministerul de Finanţe. "Este ofraudă bine gânditită şi vom sesiza DIICOT. Şi asta pentru că ceide la Euroticket au vândut afacerea şi apoi în decembrie auintrodus cerere de dizolvare, apoi au retras-o şi au schimbatdenumirea firmei", mai spune Delia Nica de la AMRCR.

Nica adaugă că persoanele care au acum bonuri Euroticket nu maiau ce face cu ele pentru că sunt inutilizabile. Din această povesteau pierdut şi angajaţii şi angajatorii. Şi asta pentru că bonurilesunt şi ele impozitate cu 16%, taxă suportată de angajat.

Reprezentantul Marilor Reţele din Comerţ mai spune că firmeleemitente de bonuri valorice ar trebui să aibă o legislaţie separatăşi să nu poate intra în dizolvare atât de repede, mai ales când aude achitat şi datorii.

Cei de la Registrul Comerţului spun însă că nu au ce face.Conform legii, firma a intrat în dizolvare, iar apoi trebuia săintre în lichidare, să depună bilanţul financiar şi abia apoi săfie radiată. În schimb, cei de la Euroticket au retras cerereainiţială de dizolvare şi apoi au trecut totul pe o altă firmă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO