Companii

Revine activitatea în industria componentelor auto. Producătorii aduc investiţii şi proiecte noi

Revine activitatea în industria componentelor auto. Producătorii aduc investiţii şi proiecte noi
23.06.2010, 23:35 249

După un an şi jumătate de restructurări şi scăderi alebusinessului producătorii de componente şi subansamble autodemarează investiţii pentru proiecte noi, diversifică activităţilelocale şi estimează creşteri pentru activităţile din România.

Tonul l-au dat companiile mari, cu afaceri de sute de milioanede euro, precum Autoliv, Takata Petri sau Continental, care auanunţat noi angajări, intrarea în producţie a unor repere pentrumodele de automobile lansate recent şi chiar extinderea prininvestiţii de milioane de euro.

Acum se observă însă activitate suplimentară şi în fabricileproducătorilor de componente de talie medie şi mică, care vădcreşteri de 10-30% în 2010 şi care au fost cel mai puternicafectaţi, întrucât majoritatea sunt dependenţi de 1 - 2 clienţi principali.

"Există comenzi, dar volumele nu vor mai fi la fel niciodată.Există o tendinţă clară la nivel european, unde se merge mult spredownsizing (reducerea cilindreei motorului şi utilizareasupraalimentării - n.red.) şi se lucrează din ce în ce mai mult lamodele electrice şi hibrid", a declarat Catălin Tischer, directorulproducătorului de filtre auto şi industriale Mahle. Aceastătendinţă este confirmată şi de statisticile de înmatriculări dinîntreaga Europă, întrucât prin programele Rabla aplicate deguvernele europene a fost promovată achiziţia de motoare mici, cutaxe aferente reduse.

Mahle, cu afaceri de 15 milioane de euro în 2009, deţine înRomânia o fabrică în Timişoara, unde produce în principal filtrepentru motoarele de litraj mic pentru Automobile Dacia, Renault, VWşi Mercedes. Bugetul de investiţii al Mahle pentru 2010 se ridicăla 2,8 milioane de euro.

Automobile şi tehnologie nouă, speranţe de creştere din2011

Una dintre cele mai mari investiţii angajate în 2010 este cea aproducătorului Continental România care va direcţiona 30 demilioane de euro pentru cercetare şi dezvoltare şi producţiaaferentă a componentelor şi încă 40 de milioane de euro pentrufabrica de anvelope din Timişoara.

În acelaşi timp, şi producătorii de filtre, încuietori auto,şuruburi, spume poliuretanice sau radiatoare au realizatinvestiţii, au găsit noi nişe pentru a opri scăderea afacerilor şiîncep uşor reangajările.

"Avem contracte noi din Germania şi România, iar 80% dinproducţie merge la export. Vrem să reintrăm furnizor la Renault şisă lucrăm şi cu Ford, care ne-a auditat", a declarat AurelPodoreanu, director general al producătorului Organe de Asamblaredin Braşov.

Compania a înregistrat în cursul anului trecut o scădere abusinessului de 30%, la 2 milioane de euro.

În 2010 numărul angajaţilor a crescut cu 70 de persoane, odatăcu angajarea unor noi proiecte.

Şi producătorul de încuietori pentru Logan, compania AKAAutomotive, a pregătit investiţii noi în 2010, după preluareafabricaţiei unor noi produse pentru Renault şi Peugeot-Citroën.

"În ultimii doi ani am suferit şi noi şi în plus acum există unal doilea furnizor de încuietori pentru Dacia. Avem în implementareproducţia de balamale şi încuietori pentru fabrica Renault dinMaroc şi negociem cu grupul PSA", a declarat Cagri Inal, directorulfabricii AKA Automotive România, care anul trecut a avut o cifră deafaceri de 5 milioane de euro.

Romradiatoare Braşov, unul din principalii furnizori deradiatoare pentru Automobile Dacia până în urmă cu câţiva ani, arealizat o repoziţionare a portofoliului de produse şi de clienţiîn ultimul an prin dezvoltarea sectorului de radiatoareindustriale, după ce afacerile s-au înjumătăţit la 2,5 milioane deeuro.

"Am făcut o repoziţionare, pe schimbătoare de căldurăindustriale. Avem în continuare şi parteneriatul cu Renault -Volvo, pentru care furnizăm radiatoare în Franţa, Cehia, Polonia,Slovacia", a declarat Olivian Niculescu, directorul general alRomradiatoare.

Investiţiile producătorilor de componente auto de talie mică şimedie sunt însă limitate şi caută să se adapteze la noile cerinţeale pieţei, modelată de noile preferinţe ale consumatorului, careanalizează amănunţit detaliile legate de preţ, tehnologie şicosturile de întreţinere ale noului automobil. În perioada 2004-2007 industria automotive locală a cunoscut un avans considerabil,marcat de bugete de investiţii de zeci de milioane de euro,întrucât finanţările erau mai uşor de accesat, iar firmele mamăpompau fonduri pentru noile proiecte care aveau să livrezecomponente dintr-o bază de producţie mai ieftină, România, atâtcătre Automobile Dacia, cât şi pentru export.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO