Companii

Rewe, al doilea comerciant cu vanzari de peste 1 mld. euro

06.04.2007, 20:25 58

Rewe Group, al treilea mare jucator din comertul alimentar din Europa, a inregistrat in Romania cel mai mare ritm de crestere a afacerilor, din cele 13 tari in care opereaza. Piata romaneasca a adus grupului german, in 2006, aproape un sfert din vanzarile realizate in Europa de Est, regiune unde opereaza, in total, aproximativ 700 de magazine, in 8 tari.
Grupul german Metro, prima retea internationala de comert intrata pe piata locala (in 1996), a fost primul comerciant care a trecut pragul de un miliard de euro in Romania, in anul 2004. Rewe a intrat pe piata locala in anul 1999, cu lantul de supermarketuri Billa, aducand ulterior si diviziile de cash&carry Selgros (2001) si magazinele discount (XXL Megadiscount in 2001). Subsidiara din Romania a Rewe Group este in prezent a patra la nivel de grup (neincluzand Germania), dupa Austria, Italia si Franta, ca marime a vanzarilor. Reprezentantii Rewe nu au oferit informatii pana la inchiderea editiei pe marginea acestui subiect.
Diviziile prin care Rewe Group opereaza in Romania, Billa (supermarketuri), Selgros Cash&Carry, Penny Market si XXL (magazine cu discount) detineau, cumulat, 65 de magazine la finele anului trecut, fata de 47 de unitati la sfarsitul lui 2005. In prezent, grupul detine peste 30 de magazine in format discount, 23 de supermarketuri Billa si 17 magazine Selgros.
Rewe Group si-a planificat investitii pe piata romaneasca de peste 130 mil. euro in acest an, pentru extinderea retelelor de magazine. Compania Selgros Cash&Carry Romania, cea mai mare divizie Rewe la nivel local, cu 13 unitati operationale la finele lui 2006, a inregistrat o cifra de afaceri de 611 mil. euro anul trecut, in crestere cu 34% fata de perioada precedenta. Compania a deschis doua magazine in cursul anului 2006, pe piata din provincie, si va ajunge la 16 locatii pana la sfarsitul lui 2007, prin investitii de 45 mil. euro.
O alta companie a grupului Rewe, Billa Romania, cea mai mare retea de supermarketuri, a ajuns in 2007 la un ritm de expansiune de 8-10 magazine noi pe an, fata de 1-2 unitati in primii ani de activitate. Vanzarile Billa Romania au ajuns la 250,4 mil. euro in anul 2005, cu 18 magazine operationale. Compania a deschis anul trecut patru magazine, in urma unor investitii de 22 mil. euro, ajungand la un numar de 22 de unitati la finele lui 2006. Billa a fost prima retea internationala de supermarketuri intrata pe piata locala.
Ultima divizie adusa de Rewe in Romania a fost reteaua de magazine cu politica de discount Penny Market, care a deschis prima unitate in luna iulie a anului 2005. Aceasta numara 25 de locatii la finele lui 2006, an in care au fost inaugurate 9 unitati Penny Market.
Rewe Group opereaza la nivel local, din acest an, cu un singur brand pe segmentul discounterilor, dupa ce a rebranduit cele cinci magazine XXL Megadiscount (devenite Penny Market XXL), care au o suprafata de 2-3 ori mai mare decat unitatile Penny Market. Rewe va investi aproximativ 50 mil. euro in acest an pentru alte 30 de magazine cu politica de discount si constructia unui depozit. Magazinele discount Penny Market si XXL Megadiscount au adus vanzari de aproape 93 mil. euro pe piata locala, in anul 2005, totalizand 21 de locatii la finele anului respectiv.
Comertul modern din Romania, dominat in proportie de aproape 100% de retele internationale de magazine, a cunoscut cea mai mare dezvoltare in ultimul an, prin extinderea suprafetelor de vanzare cu peste 40%. Planurile companiilor pentru acest an arata ca ritmul de crestere ar putea fi depasit in 2007 fata de perioada precedenta.
Retailerul francez Carrefour, liderul segmentului de hipermarketuri din Romania, dupa marimea vanzarilor, tinteste si el afaceri de peste un miliard de euro pe piata locala, valoare pe care estimeaza ca o va atinge pana in anul 2010. Alti jucatori importanti in retailul alimentar din Romania sunt in prezent grupul Louis Delhaize (magazinele Cora si Profi), Auchan, grupul francez intrat pe piata anul trecut cu divizia de hipermarketuri, Schwarz (Kaufland) sau Tengelmann (Plus Discount).
Rewe Group a realizat vanzari pe piata europeana de 43,4 mld. euro anul trecut, in crestere cu 4,2% fata de perioada anterioara. Afacerile grupului in afara Germaniei au inregistrat o crestere de 4% in aceeasi perioada, pana la valoarea de aproximativ 12,2 mld. euro.
Rewe este al treilea mare jucator din comertul alimentar in Europa, dupa Carrefour si Tesco.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO