Vânzările locale ale producătorului german de electrocasnice de lux Miele se îndreaptă în acest an spre 22-24 mil. lei după un avans de 40-50%, spune Loredana Butnaru (40 de ani), executivul român care conduce operaţiunile locale de retail al companiei. Ea s-a alăturat grupului german Miele în primăvara lui 2013, iar în timpul mandatului său businessul local de retail al germanilor aproape s-a triplat.
„Cifra de afaceri va creşte cu 40-50% în acest an. Acum avem deja un avans de 50%, însă lunile noiembrie şi decembrie vor face diferenţa. Estimăm că vom încheia anul cu un business de 22-24 mil. lei.“
Loredana Butnaru îşi aminteşte că atunci când a venit în companie, în 2013, Miele vindea circa 200 de aspiratoare pe an. Acum vinde 4.000-5.000 de bucăţi, deci circa 400 pe lună, Preţul unui aspirator variază de la 670 de lei la 2.800 de lei în cazul roboţilor. Preţul mediu este de circa 1.000 de lei. „Acestea sunt de altfel şi cele mai bine vândute.“ Acestea sunt produsele cele mai vândute în volum datorită preţului mai mic.
Miele îşi vinde produsele pe piaţa locală atât online în magazinele partenere precum eMAG, cât şi offline, în magazine monobrand sau multibrand.
Pe lângă operaţiunile de retail, brandul german are în România şi o fabrică de subansambluri în Braşov. Aici sunt produse componente care sunt folosite în toate electrocasnicele grupului.