Companii

Românii dau anual circa 200 mil. euro pe produse de lux

Românii dau anual circa 200 mil. euro pe produse de lux

Autor: Cristina Roşca

27.09.2012, 00:06 136

Piaţa locală de lux a început să se dezvolte timid la începutul anilor '90 şi a crescut an de an pentru a ajunge în prezent la o valoare de circa 200 de milioane de euro, potrivit estimărilor ZF. Circa jumătate din această sumă este reprezentată de vânzările de automobile de lux, în timp ce restul sumei este împărţit de haine, ceasuri, bijuterii, vinuri şi alte produse de lux.

Vineri, 28 septembrie, Ziarul Financiar va publica ediţia aniversară a suplimentului După Afaceri - PREMIUM, care în cei trei ani de apariţie a punctat tendinţele în materie de lux. În numărul aniversar, cei care au contribuit la dezvoltarea acestei pieţe îşi dezvăluie propriile "capricii" în materie de lux, fie că este vorba de un ceas, un iaht sau o călătorie în spaţiu. Piaţa locală de lux s-a dezvoltat constant an de an, indiferent de evoluţia generală a economiei şi a consumului, adresându-se unei pături subţiri de clienţi care au reuşit să îşi menţină obiceiurile de consum.

Deşi are în spate o istorie de aproape două decenii, România a a reuşit să atragă nume mari precum Gucci, Valentino sau Burrbery mai ales în ultimii ani. O explicaţie poate fi şi faptul că nivelul pieţei locale de lux este încă mult în urma "surorilor" sale mai dezvoltate precum Polonia, Ucraina sau chiar Ungaria. Totuşi, evenimentele din ultima perioadă demonstrează că există potenţial şi apetit pentru lux în România.

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro

Citeşte şi Ziarul Financiar a premiat oamenii din spatele brandurilor de lux la Gala "Dupǎ Afaceri Premium"

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO