Companii

Romaqua si-a bugetat venituri de peste 90 mil. euro

Romaqua si-a bugetat venituri de peste 90 mil. euro

Piata de apa minerala este estimata la 1,1 miliarde de litri anual

19.01.2007, 14:32 34

Romaqua Group, cel mai mare producator de apa minerala, estimeaza cresterea vanzarilor cu 30% in acest an, pana la aproximativ 92 mil. euro.
Grupul cu capital integral romanesc a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 71 mil. euro, cu 45% mai mult fata de valoarea din 2005, datorata cresterii vanzarilor de sucuri si cafea, dar si majorarii productiei de apa minerala.
Investitiile realizate anul trecut au vizat, in principal, segmentul apei minerale, pentru consolidarea pozitiei de lider pe piata.
"Pe partea de apa am investit 10 milioane de euro anul trecut. Am crescut mult capacitatea de imbuteliere la Borsec ca sa ne consolidam pozitia pe piata", a declarat Octavian Cretu, presedintele Romaqua. O parte a investitiei a vizat si constructia unei noi fabrici in localitatea Stanceni, unde se afla a doua sursa de apa exploatata de Romaqua. Reprezentantii grupului estimau pentru anul trecut un volum al productiei de apa minerala de aproximativ 290 mil. litri, cu 30% peste volumul realizat in anul precedent. Volumul pietei de apa minerala este estimat la 1,1 miliarde de litri, compania detinand astfel o cota de peste 25% in prezent. Cele doua branduri de apa minerala din portofoliul Romaqua sunt Borsec si Stanceni, ultimul fiind relansat anul trecut prin extinderea distributiei la nivel national.
"Acum suntem obligati sa ne marim capacitatea de productie la soft drinks, drept pentru care am cumparat o linie noua de productie a preformelor (ambalajele PET inainte de a avea forma finala - n.r.) pentru ca le cumparam pana acum. Nu vrem sa mai depindem de nimeni cu preformele. Acestea pot fi o problema pentru ca reprezinta un element important al costului de productie" , a mai spus Octavian Cretu.
Investitia va permite companiei sa-si fabrice toate preformele de care are nevoie pentru a imbutelia apa si bauturile racoritoare, unele dintre acestea fiind pana in prezent achizitionate de la un producator de profil.
Valoarea investitiilor planificate de grup pe segmentul sucurilor este de aproximativ 10 mil. euro, pe o perioada de mai multi ani.
Planul de investitii pe termen mediu vizeaza progresiv extinderea productiei pe cele trei segmente de piata pe care Romaqua activeaza (apa minerala, sucuri si cafea).
Romaqua a intrat pe piata bauturilor racoritoare in anul 2004, prin lansarea gamei de sucuri Giusto. Romaqua a relansat apoi bauturile racoritoare Brifcor si Quick Cola, in 2005. Alte proiecte noi pe care actionarii Romaqua le analizeaza in prezent sunt intrarea pe piata berii si crearea unor subsidiare in afara tarii.
Cele mai importante tari de export ale grupului sunt Ungaria si Republica Moldova, piete unde livreaza produse in mod curent. Exporturile reprezinta in prezent aproximativ 2% din vanzarile Romaqua Group.
"S-au deschis portile Uniunii Europene si pentru noi si avem astfel conditii mai bune, pentru ca unele tari aveau protectie. Acum putem sa intram pe mai multe piete externe atat prin marile retele de magazine cu care suntem parteneri, cat si pe cont propriu", a mentionat Cretu. Un alt avantaj adus de intrarea in UE pentru afacerile grupului este eliminarea concurentei neloiale printr-o mai buna reglementare a pietei de profil.
Romaqua Group este fosta companie de stat Comchim Bucuresti, afacere controlata de patru persoane fizice romane, principalul actionar fiind Octavian Cretu.
Piata bauturilor racoritoare si a apei minerale este estimata in prezent la circa 730 mil. euro.
Principalii competitori ai grupului Romaqua sunt QAB, Coca-Cola HBC, European Drinks pe piata bauturilor racoritoare, dar si Perla Harghitei, Biborteni sau Apemin Tusnad pe segmentul apelor minerale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO