Compania aeriană de stat Tarom a avut monopol pe rute interne până în 2017, an când operatorii low-cost Wizz Air, Blue Air şi Ryanair au lansat curse pe mai multe rute interne, acest segment de piaţă fiind noul pariu al jucătorilor low-cost.
BucureÅŸti - Cluj-Napoca este ruta internă cu cel mai mare trafic, respectiv 242.000 de pasaÂgeri în primul semestru din acest an, trafic în uÅŸoară scădere (cu 1%) faţă de perioada similară a anului trecut. Aceasta este ÅŸi ruta internă deservită de cele mai multe zboruri, 54 de frecvenÅ£e săptămânal, operate de compania naÅ£ională Tarom, dar ÅŸi de companiile aeriene low-cost Blue Air ÅŸi Wizz Air. ÃŽn ultimul an, companiile aeriene low-cost au muÅŸcat din piaÅ£a rutelor interne, având în vedere dezvoltarea deficitară a infrastructurii feroviare ÅŸi rutiere pe această rută. Viteza trenurilor de călători este în scădere date fiind problemele de pe calea ferată, în timp ce autostrăzile se lasă aÅŸteptate.
Tariful unui bilet de avion pe BucureÅŸti - Cluj-Napoca începe de la 80 de euro cu Tarom la clasa economic (tarife promoÅ£ionale), cu rezervare făcută de ieri pentru perioada 3-4 sepÂtembrie ÅŸi ajunge la 340 de euro la clasa business, arată datele de pe site-ul companiei aeriene. Cu compania aeriÂană low-cost Wizz Air tariful începe de la 60 de euro pentru o călătorie, iar la Blue Air, ce operează două curse pe zi, tariful unei călătorii dus-întors este de 150 de euro de persoană.
Cluj Napoca este al doiÂlea pol de business al ţării (după numărul de firÂme preÂzente), a deÂvenit o zonă magÂnet penÂtru comÂpaniile din IT ÅŸi outÂsourcing ÅŸi un pol de producÅ£ie, oamenii de afaceri aleg să se deplaseze pe această ruÂtă cu avioÂnul dată fiind duÂrata redusă a călătoriei, de doar o oră. InfraÂstructura rutieră ce leagă acesÂte două oraÅŸe este deficitară (peste cinci ore durează călătoria), la fel ca ÅŸi cea feroviară (durata călătoriei se ridică la 10 ore).