Companii

Ruxandra Nastase, Ozone: Vom investi in principal in introducerea de noi medicamente generice

Ruxandra Nastase, Ozone: Vom investi in principal in introducerea de noi medicamente generice

Ruxandra Nastase, director general al Ozone Laboratories: In acest moment, date fiind schimbarile de pe piata, precum si aderarea la Uniunea Europeana, ne axam pe o crestere a eficientei portofoliului de produse. Un prim pas in aceasta directie va fi aparitia unei noi pozitii in cadrul conducerii companiei prin gruparea unor functiuni deja existente.

25.10.2006, 13:01 43

Ruxandra Nastase, noul director general al filialei din Romania a companiei farmaceutice Ozone Laboratories, spune ca prima sa decizie a vizat inceperea unui proces de evaluare interna.
"Fiind nou venita in companie, primul lucru pe care l-am facut a fost sa demarez un proces de evaluare interna pentru a vedea daca structura interna a companiei trebuie adaptata modificarilor care au aparut pe piata farmaceutica din Romania", a declarat Ruxandra Nastase.
Ea a spus ca are in vedere de asemenea crearea unei noi functii de conducere la nivelul Ozone Laboratories, pentru care acum deruleaza procesul de selectie.
"In acest moment, date fiind schimbarile de pe piata, precum si aderarea la Uniunea Europeana, ne axam pe o crestere a eficientei portofoliului de produse. Un prim pas in aceasta directie va fi aparitia unei noi pozitii in cadrul conducerii companiei prin gruparea unor functiuni deja existente. Este vorba de Senior Regulatory & Quality Manager, iar in acest moment, ne aflam in proces de recrutare pentru aceasta pozitie", a adaugat Nastase.
Luna trecuta compania a incheiat un parteneriat strategic cu Brystol-Myers Squibb pentru administrarea produselor din portofoliul acesteia in Polonia, Bulgaria si Slovacia, operatiune care se refera in principal la marketing si vanzari. Acest lucru a determinat si o rebugetare la nivel local, proces care va finalizat spre sfarsitul anului. Tot atunci compania isi va anunta si tintele financiare pentru 2007.
Ea spune insa ca va fi vorba cu siguranta de o crestere a cifrei de afaceri, care va veni in primul rand din "reorganizarea si eficientizarea portofoliului de produse", dar si din "introducerea unor molecule noi".
"Desi dorim sa continuam cresterea accentuata a portofoliului nostru, am dori sa ne concentram mai mult asupra introducerii pe piata de noi molecule, mai moderne", a explicat aceasta.
In Romania, Ozone deruleaza parteneriate cu mai multi producatori locali pentru realizarea de medicamente: Fabiol Bucuresti, Mark Pharmaceutics, Bioeel Targu Mures si Santa Brasov, insa are in vedere extinderea acestor parteneriate, "atat la nivel local cat si regional/international".
"Anul viitor vom investi in special in gasirea de noi parteneri si introducerea de generice noi. De asemenea, data fiind configuratia actuala a pietei din Romania, vom investi masiv in oameni, in dezvoltarea si trainingul acestora in cadrul companiei", a mai spus Ruxandra Nastase.
Planurile companiei vizeaza totodata un loc in topul primilor zece jucatori din industria farmaceutica dupa ce dupa cel de-al doilea trimestru al anului, Ozone ocupa locul 14 in clasamentul celor mai importanti jucatori din industrie, conform datelor furnizate de compania de cercetare a pietei Cegedim.
"Pe primele noua luni ale anului, ne-am mentinut tendinta ascendenta si am inregistrat o crestere de 14,9% fata de aceeasi perioada a anului trecut", a mai spus Ruxandra Nastase.
Cel mai bine vandut produs Ozone pe segmentul de OTC-uri (medicamente care se elibereaza fara prescriptie medicala) in aceasta perioada a fost Algozone.
"Cu o crestere totala de 25% in numarul de unitati vandute (in primele noua luni ale anului - n.red.), Algozone isi confirma pozitia solida si popularitatea brandului. In ceea ce priveste veniturile din vanzarea Algozone, ele au inregistrat o crestere de 118,97%", a mai precizat directorul general al Ozone.
In acelasi interval de timp, portofoliul Ozone a crescut cu 13 medicamente noi pe segmentul de RX si cu 40 pe segmentul de OTC si suplimente alimentare.
"Ne vom concentra in special pe consolidarea gamelor de produse care exista in acest moment in portofoliu, in special cardio si digestiv, insa vom fi prezenti si pe alte arii terapeutice in functie de moleculele noi pe care le vom introduce. De asemenea, portofoliul de analgezice reprezinta o preocupare permanenta pentru noi si vom continua sa investim in dezvoltarea acestuia", a mai spus Nastase.
Recent, Ozone a contractat un credit de 5 mil. dolari de la Citibank Romania. Facilitatea este acordata pe o perioada de 12 luni pentru asigurarea capitalului circulant. Linia de credit va fi folosita pentru marirea numarului de produse din portofoliu si pentru alte investitii legate de dezvoltarea companiei si cresterea calitatii produselor din portofoliu.
Ozone Laboratories a intrat pe piata farmaceutica din Romania in august 2001. La nivelul anului trecut, compania a realizat in 2005 o cifra de afaceri de peste 22,2 milioane de euro, nivel aproape dublu fata de cel inregistrat anul trecut. Pentru acest an, compania si-a stabilit un nivel al vanzarilor de 50 de milioane de euro.
Principalii jucatori din industria romaneasca a medicamentelor sunt GlaxoSmithKline, Hoffmann La Roche, Sanofi-Aventis, Novartis sau Pfizer.
Consumul de medicamente a atins in prima jumatate a acestui an valoarea de 725 de milioane de euro, cu 21% mai mult comparativ cu perioada similara a anului trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO