Companii

Sanofi-Aventis, la vânătoare de produse în farma

Dan Ivan, country head al Sanofi-Aventis România: Mutarea merge foarte bine. Este vorba de cinci proiecte în diverse stadii, care pot să meargă în Germania, în Europa sau chiar în România

Dan Ivan, country head al Sanofi-Aventis România: Mutarea merge foarte bine. Este vorba de cinci proiecte în diverse stadii, care pot să meargă în Germania, în Europa sau chiar în România

23.06.2010, 23:31 161

Sanofi-Aventis, cel mai mare jucător din piaţa locală demedicamente, estimează că în următorii cinci ani va ajunge sădeţină o cotă de piaţă de 20% din segmentul medicamentelor care seeliberează fără prescripţie medicală (OTC-uri), comparativ cunivelul de 13% din prezent.

Atingerea acestui nivel în seamnă o creştere de 50% a afacerilor"dacă piaţa rămâne la nivelul de astăzi".

"Direcţiile de dezvoltare includ întărirea prezenţei pesegmentele de durere, răceală şi gripă, dar şi vitamine şiminerale, dezvoltarea seg men tului de suplimente alimen tare şidezvoltarea unor categorii noi cum sunt dermatocos meticele şi produsele pentru înfrumuseţare", a spus Marius Topală.

În primele trei luni ale acestui an piaţa de OTC-uri a atins350,1 mil. lei (85,1 mil. euro), în creştere cu 5,7% (9,6% în euro)comparativ cu intervalul similar din 2009, potrivit datelorcompaniei de analiză şi studii de piaţă Cegedim.

Planuri pentru fosta fabrică a Sicomed

Sanofi-Aventis are în vedere, de asemenea, şi achiziţia deproduse şi companii "care ni se potrivesc" pe aceste segmente, darşi de produse care se eliberează cu prescripţie.

"Suntem la vânătoare de produse inclusiv în România", a spus DanIvan, country head al Sanofi-Aventis România, referindu-se lafaptul că strategia globală a producătorului, numărul patru lanivel mondial, este creşterea prin achiziţii.

El a adăugat faptul că în septembrie compania va lansa un produsrealizat în colaborare cu Laropharm. Acesta este primul parteneriatlocal încheiat de companie după finalizarea integrăriioperaţiunilor Zentiva, achiziţie derulată la nivel european, darcare a avut impact şi pe piaţa locală. Prin această achiziţieSanofi-Aventis a dobândit controlul fostului producător localSicomed, iar planurile prevăd mutarea producţiei pentru cincimedicamente în această locaţie din alte state.

"Mutarea merge foarte bine. Este vorba de cinci proiecte îndiverse stadii, care pot să meargă în Germania, în Europa sau chiarîn România", a mai spus Dan Ivan.

Un nou analgezic

Sanofi-Aventis este liderul segmentului de OTC-uri cu vânzări depână în 30 mil. euro (la nivel de preţ de producător), aproximativ40% din acest business fiind gene rate de analgezice (produsepentru tratamentul durerilor).

Piaţa de analgezice a ajuns anul trecut la 50 mil. euro, comparativ cu nivelul de 55,5 mil. euro din 2008, iar Sanofi-Aventisare aproxima tiv 60% din această piaţă potrivit datelorprezentate.

"Piaţa de analgezice va rămâne pe loc pentru că a scăzut seriosîn anii trecuţi şi nu cred că mai este loc să scadă la fel demult", a adăugat Topală.

Compania a lansat ieri Ibalgin Rapid, al cincilea produs subacest brand pe piaţa locală, pentru care estimează vânzări de peste100.000 de unităţi.

La nivel de producător preţul unei cutii este de 4,8 sau 9,6 lei(în funcţie de numărul de tablete), astfel că vânzările companieiar putea să fie de peste 480.000 de lei. Compania va investi peste1 mil. euro (rate- card) în promovarea acestui produs.

Sanofi-Aventis are 9,7% din piaţă

În perioada aprilie 2009 -martie 2010, Sanofi-Aventis a avutvânzări de 821,8 mil. lei (200 mil. euro) şi o cotă de piaţă de9,7%, conform datelor Cegedim.

Aproximativ 30% din business sunt generate de segmentul deOTC-uri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO