Companii

Sarbatorile de Paste aduc vanzari cu 50% mai mari in retelele de hipermarketuri

05.04.2007, 19:30 30

Sarbatorile de Paste vor aduce cresteri ale vanzarilor in hipermarketuri intre 30-60% in aceasta saptamana, comparativ cu o perioada obisnuita a anului, estimeaza marile retele de retail.
"Inainte de Paste, vanzarile depasesc cu peste 50%-60% vanzarile dintr-o perioada normala. Apropierea sarbatorilor de Paste s-a resimtit deja, insa cresterile vor fi mult mai evidente in aceasta saptamana", a declarat Andreea Mihai, directorul de marketing al companiei Carrefour Romania.
Ea a precizat ca produsele de baza, textilele sau cozonacii, vinul si ciocolata de Paste pot inregistra vanzari duble in magazinele Carrefour inaintea sarbatorilor, fata de o perioada obisnuita. Reteaua Real Hypermarket estimeaza o crestere a vanzarilor cu 50% in saptamana dinaintea Pastelui, in comparatie cu o saptamana obisnuita.
"Cele mai cautate produse sunt, in aceasta perioada, carnea, ouale, legumele si fructele, bauturile alcoolice si non-alcoolice, dulciurile, dar si produsele de baza (faina, zahar, ulei etc). La raionul de delicatese, in general, se inregistreaza cele mai mari vanzari realizate intr-un an, iar la sectiunea produse nealimentare, cele mai solicitate articole sunt decoratiunile pentru masa Pascala, dar si jucariile", a spus Anca Vizireanu, director cumparari food in cadrul Real Hypermarket.
Reprezentantii magazinului Auchan din Bucuresti spun ca apropierea sarbatorilor de Paste s-a resimtit deja in fluxul de vizitatori, care a crescut de la o medie saptamanala de 100.000 de persoane la 120.000, in cursul saptamanii trecute. Compania Auchan estimeaza un numar de 150.000-170.000 de clienti pentru aceasta saptamana, in cele 6 zile in care hipermarketul va fi deschis, si vanzari in crestere cu 30-40% fata de o perioada obisnuita.
Marile magazine nu vor fi operationale in ultima zi a saptamanii, insa si-au prelungit orarul cu maximum 4 ore in zilele de dinaintea Pastelui. Efectul cresterii consumului de Sarbatori s-a resimtit mai devreme in magazinele de tip cash&carry, care targeteaza clientii profesionisti (revanzatori, liber profesionisti, hoteluri, restaurante sau firme de catering).
"Avand in vedere forma de comert pe care o practicam si tipul de clienti carora ne adresam, vanzarile la produsele specifice acestei sarbatori nu inregistreaza fluctuatii foarte mari in saptamana de dinaintea Pastelui, deoarece deciziile de cumparare se iau in functie de nevoile afacerilor lor", au afirmat reprezentantii retelei Metro Cash&Carry.
La randul lor, reprezentantii retelei Selgros Cash&Carry spun ca, in general, sarbatoarea Pascala aduce cresteri de aproximativ 35% pe anumite categorii de produse alimentare, dar si pe segmentul non-food.
"Cresteri semnificative ale vanzarilor inregistreaza si articole din segmentul non-food, ca de exemplu produse textile, lumanari, roboti de bucatarie, vase de gatit, forme de prajituri si jucarii", a declarat Pia Krauss, managerul de marketing al companiei Selgros Cash&Carry Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO