Companii

Scăderea consumului şi creşterea TVA au scos Patria Vinum din piaţă

Autor: Ioana David

09.09.2010, 23:48 69

Patria Vinum, unul dintre puţinii retaileri specializaţi de vinde pe piaţa locală, a închis luna trecută cele două magazine dinCapitală pe care le opera, iar acţionarii au solicitat intrareacompaniei în insolvenţă.
"Vânzările nu s-au ridicat la nivelul aşteptărilor. Ar fi trebuitsă susţinem pierderile pe timpul verii în condiţiile în careconsumul scade în această perioadă, însă creşterea TVA, pe care totnoi am suportat-o, ne-a condus la decizia de a închide", a spusTiberiu Duma, acţionar al Patria Vinum.
Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, ceilalţi acţionari aicompaniei sunt Bogdan Petrea (34%) şi Simona Vacariu (33%).
Primul magazin Patria Vinum a fost deschis în octombrie anul trecutşi a lansat conceptul de vin la pompă şi vin la hartă. Potrivitdatelor de la Registrul Comerţului, compania a avut în 2009 o cifrăde afaceri de 67.000 de lei (16.000 de euro) şi pierderi de 240.000de lei (57.000 de euro).
Patria Vinum s-a poziţionat pe segmentul scăzut şi mediu de preţ,iar planul era ca la sfârşitul acestui an reţeaua să ajungă la 10magazine. Cele două unităţi care au funcţionat au necesitatinvestiţii de 75.000 de euro.
"Ne-am asumat pierderile", a mai spus Duma. Întrebat dacă segândeşte ca la un moment dat să relanseze magazinele, el a răspunscă "în condiţiile economice de astăzi nu". Duma a precizat că arealte proiecte în Timişoara, însă nu în industria vinului, ci înzona de logistică. În 2007 el a vândut 15% din acţiunile firmei detelecomunicaţii NetPoint Bucureşti către RCS&RDS într-otranzacţie de peste 2 mil. euro.
Retailul de vin este extrem de slab dezvoltat în România, puţineleiniţiative de a deschide magazine de acest fel sfârşind la câţivaani de la lansare. Spre exemplu în anul 2007 omul de afaceriOctavian Radu a închis importatorul Depozitul de Vinuri, spunând laacea vreme că "evolutia businessului necesita resursedisproporţionate cu dimensiunea acestuia". Depozitul de Vinuri aveaşi un magazin propriu Vices&More. În acelaşi an s-a închis şiVinlux.
"Nu există o cultură a a vinului în rândul consumatorilor fărăpretenţii pe de o parte. Pe de altă parte, pe această foame, unclient poate găsi doi litri de bere la trei lei. Dacă poate săcumpere ceva mult mai ieftin, de ce să nu o facă", a spus Duma.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO