Companii

Schimbări în lanţ la Eni: după renunţarea la brandul Agip, italienii au adus un nou CEO

29.08.2010, 23:49 280

Eni România, fosta Agip, filiala locală a gigantului petrolierEni, are de la începutul acestei luni un nou director general (CEO)în persoana lui Sergio Pica, acesta înlo­cuindu-l din funcţie peNicola Meuli după un mandat de aproape patru ani.
Numirea unui nou CEO vine să com­pleteze un lung şir de schimbăricare au intervenit în activitatea Eni pe plan local.
Astfel, la sfârşitul lunii februarie anul acesta, Agip România setransformă în Eni România. Deşi iniţial reprezentanţii com­panieiau declarat că această modificare nu va avea un impact şi asuprabrandului prin care italienii sunt prezenţi pe piaţa locală,ulterior, la nivel de grup s-a luat decizia de a transforma toatecele 6.000 de benzinării prin care Eni este activ la nivel global.Astfel, în perioada următoare benzinăriile Agip, implicit cele dinRomânia, se vor transforma în unităţi Eni.
Reprezentanţii companiei nu au oferit detalii suplimentare desprefuncţia pe care o ocupa anterior acestei numiri Sergio Pica.

2,5% din piaţă cu 38 de benzinării
În timpul mandatului lui Nicola Meuli, Eni a făcut primii paşipentru mărirea lanţului de benzinării prin care era prezent pe planlocal după ani întregi în care reţeaua companiei a stagnat în jurula 20 de puncte de alimentare.
Cea mai importantă tranzacţie realizată de italieni în România afost realizată la sfârşitul anului 2008, când fostul Agip a preluatzece benzinării de la MOL. Tranzacţia a fost parte a unui acord maiamplu semnat între grupul petrolier ungar MOL şi Eni şi a constatîn vânzarea a zece benzinării MOL către Agip România în acelaşitimp cu achiziţionarea a 26 de benzinării ale Eni de către MOLAustria. În prezent compania deţine o cotă de piaţă de circa 2,5%prin intermediul a 38 de puncte de alimentare, planurile anunţaterecent de italieni fiind acelea de a ajunge la o reţea formată din42 de benzinării până la sfârşitul anului.
Deşi în comparaţie cu alţi jucători din piaţă, a căror prezenţă senumără în sute de benzinării, reţeaua Eni este destul de mică,atuul principal al punctelor de alimentare deţinute de italienisunt locaţiile foarte bune.
Compania a înregistrat anul trecut afaceri de 78,1 milioane de euroşi un profit brut de 1,2 milioane de euro, potrivit datelor depusela Registrul Comeţului.

Vânzările de carburanţi continuă să scadă
Piaţa petrolieră, care cuprinde şi produse precum păcura saukerosenul, a scăzut în primele şase luni cu 12%, în timp cevânzările pe partea de retail, care reprezintă vânzările făcuteprin benzinării, au scăzut cu 6% în prima jumătate a acestui an,potrivit jucătorilor de profil.
Cu toate că la sfârşitul anului 2009 estimările erau destul deoptimiste şi prevedeau o relansare a consumului, în a doua parte alui 2010 măsurile de austeritate luate de guvern, printre caretăierea salariilor cu 25% sau majorarea TVA-ului de la 19% la 24%,vor duce cel mai probabil la o scădere a pieţei de retail cu 10% în2010 faţă de anul trecut. În 2009, scăderea a fost de 6%.
Cei mai mari jucători activi pe piaţa petrolieră locală sunt OMVPetrom, Rompetrol, Lukoil, MOL şi Eni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO