Companii

Scolile de machiaj au mizat pe tinerii care doresc sa castige pana la cateva mii de euro lunar din arta frumosului

Scolile de machiaj au mizat pe tinerii care doresc sa castige pana la cateva mii de euro lunar din arta frumosului

Un curs de initiere in arta machiajului costa peste 200 de euro si are o durata de pana la 30 de zile (FOTO: Reuters)

26.10.2009, 00:00 11309

In Bucuresti scolile de make-up sunt cautate pentru ca tot maimulte persoane sunt atrase de tehnica machiajului si posibilitatilepe care acestea le ofera pe viitor. Absolventa a UniversitatiiHuron din Londra, unde a studiat managementul afacerilor sipasionata de arta machiajului, Giulia Nahmany (26 de ani) si-adeschis pe 17 aprilie 2008 o scoala de machiaj sub francizaFleurimon, una din cele mai cunoscute scoli de make-up dinParis.

Prima idee de a investi in acest bussines a fost in 2005, cand aurmat cursurile scolii de machiaj Fleurimon din Paris, unde l-aintalnit pe fondatorul acesteia Jean Pierre Fleurimon. A incercatsa deschida o scoala de machiaj la New York, insa nu a reusit sapuna in practica afacerea. Doi ani mai tarziu, vazand ca pe piatadin Romania existau foarte putine scoli de acest gen, in urma unuiresearch, s-a hotarat sa obtina franciza scolii de make-up undestudiase, Fleurimon din Paris. "L-am contactat pe domnul Fleurimonsi apoi am plecat la Paris sa ne intalnim. Am avut noroc pentru caa fost foarte receptiv la ideea mea. Este o onoare sa colaboram cuun om ca el", spune Giulia Nahmany.

Pentru a porni afacerea, a gasit sprijin financiar si sustineredin partea familiei. Angajatii pe care ii are in prezent au fostalaturi de ea inca de la inceputul businessului, oameni pe careGiulia ii considera "o familie si nu angajati". In timp a atras departea ei si colaboratori, cum este Mirela Vescan, unul dintremake-up artistii de renume din Romania. Desi Giulia a urmat cursuride machiaj, nu s-a gandit sa predea, ocupandu-se doar de partea demanagement a firmei.

Ideea de a urma o scoala de make-up a fost binevenita printreclientii romani, insa unii dintre ei au fost interesati doar depreturi, clasand Makeup Academy ca o scoala de top. Duratacursurilor variaza de la 7 zile la 9 luni, iar preturile suntprezentate atunci cand clientul se hotaraste sa ramana. Cat despreconcurenta, "desi e bine ca exista, nu trebuie sa stie ce facemnoi", explica Giulia, care a ales sa nu dezvaluie preturilecursurilor de la Makeup Academy. Ea mai colaboreaza cu doua firmede produse profesionale de machiaj, Fleurimon si MAC. Diplomeleeliberate de Makeup Academy sunt recunoscute de Ministerul Muncii,dar si international. Cei care au absolvit lucreaza in prezent camake-up artisti in televiziune, la reviste sau au propriul salon demachiaj, fapt pentru care Giulia este foarte mandra, povestinddespre o fosta eleva a academiei care si-a deschis un salon deinfrumusetare in Arad si se bucura de succes.

Planurile pe termen lung sunt reprezentate de dorinta de adeschide o scoala de machiaj si in Republica Moldova, pentru care ainceput demersurile, iar in Bucuresti doreste sa se extinda si pepartea de hair-style, deoarece Fleurimon Paris ofera si cursuri decoafura. Despre dificultatile pe care le-a intampinat, Giulia spuneca nu a fost nimic care sa nu fie solutionat. "Acest business esteal meu 100%, chiar daca suntem sub franciza Fleurimon. Deocamdataafacerea merge bine, suntem in crestere", conchide Giulia.

Firma Cotimanis Show a intrat pe piata romaneasca de make-upinca din 1997, fiind infiintata de Florina Marcuta si sotulacesteia, actorul Constantin Cotimanis, datorita pasiunii pentruarta machiajului si a dorintei acesteia de a oferi din experientaei celor care isi doresc o cariera in acest domeniu. Dupa ce avizitat si cercetat scolile de make-up din strainatate, a venitpregatita sa scoata profesionisti de pe bancile scoliiCotimanis.

"Am inceput sa functionam cu trei angajati si patrucolaboratori, lucru care nu s-a schimbat nici in prezent", a spusFlorina Marcuta, expert in machiajul profesional. Desi nu foartemulta lume este informata despre aceste scoli de make-up, afacereaa mers bine, mai ales ca scoala este acreditata de MinisterulMuncii si de Ministerul Educatiei si Cercetarii.

Colaborarea cu make-up artistul Fabio de Stefano, care are peste20 de ani experienta in domeniu, a dus la creionarea primului plande afaceri. In 2008, Cotimanis Show a inregistrat o cifra deafaceri de aproximativ 30.000 de euro, conform datelor de pesite-ul Ministerului de Finante, iar pentru 2009 estimeaza ocrestere de 5-10%. In ceea ce priveste planurile de viitor,Cotimanis Show doreste sa se extinda. "In momentul de fatacapacitatea scolii este de zece cursanti pe serie, iar cursurile sefac in paralel. Durata cursurilor poate varia de la zece ore lasapte luni, iar in functie de optiunile alese, preturile sunt intre150 si 2.700 de euro, cu posibilitatea de a plati in rate", spuneFlorina Marcuta.

Cel mai scump curs este cel de calificare in meseria de machior,care costa 2.700 de euro, inclusiv TVA, si dureaza sapte luni, intimp ce un curs de machiaj personalizat (automachiaj) costa 150 deeuro, inclusiv TVA, si dureaza zece ore. Cursurile de initiere siperfectionare variaza de la 350 la 550 de euro, pe o perioada decinci, respectiv 21 de zile.

Cursurile sunt de initiere, calificare si perfectionare si sefac in paralel. Profesorii care predau la Cotimanis Show suntmake-up artisti, stilisti, specialisti in imagine si chiarpsihologi. Despre concurenta, Florina Marcuta spune ca "deoarecesuntem un domeniu de nisa, nu tinem seama de concurenta si de ceeace face ea. Consideram ca este o abordare depasita. Ne straduim saoferim cursuri de calitate si costuri competitive, sa ne orientameforturile 100% catre client", explica Florina.

Despre absolventii scolii de machiaj Cotimanis, Florina spune caacestia "lucreaza ca make-up artisti, angajati sauliber-profesionisti". Deoarece bazele acestui domeniu sunt mult maibine fixate in strainatate, cei care doresc sa-si deschida unbusiness de acest gen apeleaza la schimburile de experienta sauurmeaza cursuri de pregatire. Un make-up artist bun castiga intre300 si 3.500 de euro pe luna. Cei mai cunoscuti make-up artistiromani sunt: Alexandru Abagiu, Dana Argesan, Doinel Ungureanu, NickBarna, Mirela Vescan.

Makeup Academy Giulia Nahmany & FleurimonParis

  • Proprietar: Giulia Nahmany (26 de ani)
  • Scoala de machiaj este sub franciza Fleurimon
  • Are ca si colaboratori make-up artisti de renume precum MirelaVescan
  • Durata cursurilor variaza de la 7 zile la 9 luni
  • Studentii lucreaza cu produse de machiaj profesionale
  • Scoala a adus in Romania produse de machiaj profesionale alefirmei MAC
  • Diplomele sunt recunoscute de Ministerul Muncii, dar siinternational

Cotimanis Show

  • Proprietari: Florina Marcuta si Constantin Cotimanis
  • Lucreaza cu trei angajati si patru colaboratori
  • Scoala este acreditata de Ministerul Muncii si de MinisterulEducatiei si Cercetarii
  • Colaborarea cu make-up artistul Fabio de Stefano a dus lacreionarea primului plan de afaceri
  • Cifra de afaceri in 2008 a fost de 30.000 de euro
  • Pentru 2009 compania estimeaza o crestere a rulajului cu5-10%
  • Durata cursurilor poate varia de la zece ore la sapte luni
  • returile variaza intre 150 si 2.700 de euro, cu posibilitateade a plati in rate
  • Cel mai scump curs este cel de calificare in meseria demachior, care costa 2.700 de euro, inclusiv TVA, si dureaza sapteluni

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO