Companii

Şeful Enel: „Energia nu mai este un business despre resurse“

Şeful Enel: „Energia nu mai este un business despre...

Autor: Roxana Petrescu

23.11.2016, 00:07 1064

Enel a anunţat că va investi în România în perioada 2017-2019 circa 200 de milioane de euro pentru digitalizarea infrastructurii pe care o deţine local, intenţia fiind de a monta smart meters (contoare inteligente) pentru aproape jumătate din baza sa de clienţi. Grupul are o bază de clienţi de 2,8 milioane de consumatori în Ro­mâ­nia prin care are o cotă de 34% din piaţa utilizatorilor finali de energie.

Mişcarea din România face parte dintr-o strategie globală prin care Enel va aloca 4,7 mld. euro în perioada menţio­na­tă pentru digitalizarea grupu­lui şi trans­for­marea acestuia dintr-un ju­că­tor pur energetic într-un furnizor de servicii.

„Energia nu mai este un business des­pre resurse. Vrem să vedem care este va­loarea adăugată pe care putem să o aducem prin acest ser­viciu (furnizarea de energie - n.red.)“, a spus Francesco Starace, CEO al Enel.

Marile grupuri de utilităţi trec acum printr-o perioadă de schimbări profunde, preţul mic al energiei, liberalizarea pie­ţelor şi intrarea unor noi jucători în acest domeniu dând o injecţie de putere consumatorului final care este tot mai mobil şi care vrea servicii noi dincolo de furnizarea pură de energie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO