Enel a anunţat că va investi în România în perioada 2017-2019 circa 200 de milioane de euro pentru digitalizarea infrastructurii pe care o deţine local, intenţia fiind de a monta smart meters (contoare inteligente) pentru aproape jumătate din baza sa de clienţi. Grupul are o bază de clienţi de 2,8 milioane de consumatori în România prin care are o cotă de 34% din piaţa utilizatorilor finali de energie.
Mişcarea din România face parte dintr-o strategie globală prin care Enel va aloca 4,7 mld. euro în perioada menţionată pentru digitalizarea grupului şi transformarea acestuia dintr-un jucător pur energetic într-un furnizor de servicii.
„Energia nu mai este un business despre resurse. Vrem să vedem care este valoarea adăugată pe care putem să o aducem prin acest serviciu (furnizarea de energie - n.red.)“, a spus Francesco Starace, CEO al Enel.
Marile grupuri de utilităţi trec acum printr-o perioadă de schimbări profunde, preţul mic al energiei, liberalizarea pieţelor şi intrarea unor noi jucători în acest domeniu dând o injecţie de putere consumatorului final care este tot mai mobil şi care vrea servicii noi dincolo de furnizarea pură de energie.