Companii

Shipping: achizitia P&O Nedlloyd de catre Maersk trece de Consiliul Concurentei

29.07.2005, 19:07 72

Consiliul Concurentei a aprobat achizitia de catre compania daneza de comert exterior AP Moller Maersk a companiei olandeze P&O Nedlloyd, care au activitati de shipping (servicii de transport naval) in Romania.

Consiliul si-a motivat decizia prin faptul ca preluarea nu incalca legea concurentei legata de concentrarea economica, deoarece cifra de afaceri a agentului companiei olandeze in Romania nu depaseste pragul valoric de 4 milioane de euro.

Oficialii Maersk si P&O Nedlloyd in tara noastra au refuzat sa comenteze tranzactia. "Nu putem da detalii in legatura cu efectele acestei achizitii, pana cand aceasta nu va fi finalizata complet. Singurele declaratii referitoare la aceasta tranzactii se dau numai la nivel global", a spus Keneth Peterson, country manager al Maersk in Romania.

Compania daneza este prezenta pe piata romaneasca din 1998, prin filialele sale Maersk Romania si APM Terminals. Iar din 2002, prin Maersk Logistics, unul dintre principalii jucatori internationali in domeniul logisticii.

Conform ultimelor date financiare disponibile, Maersk Romania a inregistrat in 2003 o cifra de afaceri de 4,8 mil. euro, iar Maersk Logistics 95.700 de euro. Compania Maersk, care detine cea mai mare linie de transport maritim, Maersk Sealand, a informat ca are nevoie de mai multe vase pentru a-si continua dezvoltarea.

Grupul Maersk, care detine si sonde de petrol in Marea Nordului si administreaza lanturi de supermarketuri si o linie aeriana, are o capitalizare de piata de aproximativ 40 de miliarde de dolari (33,35 de miliarde de euro).

In urma acestei fuziuni se va forma cea mai mare companie de profil ce va controla circa 17% din transportul maritim, de doua ori mai mult decat firma ce se va situa pe locul doi in topul mondial de profil. Noua societate va avea 70.000 de angajati si 550 de nave maritime.

Reprezentantul companiei olandeze P&O Nedlloyd in Romania este societatea Medtainer RO, care ofera servicii de agenturare nave, manipulare marfuri, expeditie, transport terestru, comisionar in vama si consultanta in transportul combinar al marfurilor agabaritice.

Medtainer a obtinut in 2004 o cifra de afaceri de 1,7 milioane de euro si previzioneaza o crestere a acesteia cu 30% in 2005, pana la un nivel de 2,21 milioane de euro.

P&O Nedlloyd asigura servicii de transport multimodal maritim si terestru in 120 de tari. Compania olandeza a inregistrat pe primul trimestru al anului 2005 un profit operational de 74 mil. $, fata de 21 de milioane de euro in aceeasi perioada a lui 2004. Conform informatiilor furnizate de Consiliul Concurentei, operatiunea de concentrare economica a fost sau va fi notificata, la autoritatile de concurenta din Uniunea Europeana, Statele Unite, Australia, Brazilia, Bulgaria, Columbia, Israel, Coreea, Africa de Sud, Turcia si Noua Zeelanda. Principalii carausi pe piata romaneasca sunt: MSC, Maersk Sealand, P&O Nedlloyd, CMA CGM, ZIM, Happag Lloyd, Evergreen, Norasia, China Shipping.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO