Companii

Smithfield isi face lant de magazine luand modelul Comtim

Smithfield isi face lant de magazine luand modelul Comtim

Morten Jensen, directorul general al Smithfield Prod: Este cert ca viitorul industriei de carne se indreapta spre un concept integrat

13.10.2009, 23:17 1793

Smithfield Prod, companie cu activitati in procesarea carnii deporc, parte a gigantului american Smithfield intentioneaza sadezvolte un lant de magazine proprii si sa se extinda la nivelnational cu produse semi-procesate.

"Dupa experienta primului magazin Comtim, deschis la Timisoara(in aprilie anul acesta - n.r.), avem in vedere extinderea acestuiconcept si planificam deschiderea de noi puncte de desfacere inBacau si Braila. Aceste trei magazine fac parte dintr-un proiectpilot si, in functie de rezultatul lor, ne vom gandi daca sadeschidem sau nu si altele", a declarat Morten Jensen, directorulgeneral al Smithfield Prod.

El a adaugat ca investitia in primul magazin Comtim a fostnesemnificativa, Smithfield Prod fiind deja proprietarul cladirii.De aceea, investitiile au fost directionate in principal inmodernizarea spatiilor existente si in dotarile interioare alemagazinului.

Vor sa vanda in spatii inchiriate

Desi grupul american Smithfield este prezent pe plan local din2004, an in care a achizitionat producatorul Comtim din Timisoara,directorul general al Smithfield Prod sustine ca acest proiect nu afost demarat mai devreme deoarece in ulti-mii ani prioritare aufost investitiile in modernizarea productiei.

"Ideea magazinului de prezentare si desfacere Comtim a aparutoarecum recent, deoarece tot mai multi oameni ne intrebau cand vorputea sa cumpere direct de la noi", a afirmat el.

In ceea ce priveste urmatoarele doua magazine pe care companiale are in plan, reprezentantii Smithfield Prod sustin ca vor fidezvoltate in spatii inchiriate de maximum 140 de metri patrati,aceasta fiind si suprafata magazinului din Timisoara.

Se gandesc la mezeluri

In prezent, brandul Comtim este comercializat exclusiv pe piatadin Romania si include atat carne proaspata de porc, cat si produsesemi-procesate, printre care si carne tocata, mici sau carnatiproaspeti, gama pe care intentioneaza sa o comercializeze la nivelnational.

"Este cert ca viitorul industriei de carne se indreapta spre unconcept integrat, catre o integrare verticala, de la ferma pana laconsumator. Aproximativ 50% dintre vanzarile noastre sunt realizatecatre clienti industriali (procesatori -n.r.), 25% catre marilelanturi comerciale, iar 25% pentru distributie", a spus Jensen,mentionand ca unul dintre obiectivele companiei este ca produseleComtim sa fie comercializate in toate lanturile de magazine dinretailul modern.

Smithfield Prod a realizat in 2008 o cifra de afaceri de 89,6milioane de euro, in crestere cu aproape 30% fata de rezultatulinregistrat in anul precedent.

In aceeasi perioada, pierderea neta a companiei a fost de 1,6mil. euro, cu trei milioane de euro mai mica decat cea din anulprecedent.

Grupul american Smithfield mai detine pe plan local sicompaniile Smithfield Ferme, Smithfield Procesare (cu activitati inabatorizare), Pirin Agri (specializata in gestionarea terenuriloragricole) si Smithfield Romania (detine participatii in toate celetrei entitati enumerate mai sus).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO