Companii

Studiu UniCredit Bank: 45% dintre antreprenorii creativi intenţionează să îşi extindă afacerile în următorul an

Studiu UniCredit Bank: 45% dintre antreprenorii creativi...

Autor: Cristina Bellu

01.11.2017, 11:09 109

Antreprenoriatul creativ poate deveni un motor de creştere pentru economia românească, în condiţiile în care 45% dintre antreprenorii care activează în acest segment intenţionează să îşi extindă afacerile în următoarele 12 luni, în pofida faptului că aceştia percep mediul economic ca fiind unul nefavorabil, arată un studiu realizat de UniCredit Bank.

Cu susţinerea potrivită, antreprenoriatul creativ poate deveni un motor de creştere pentru economia românească. (...). În pofida faptului că percep mediul economic ca fiind nefavorabil, 45% dintre antreprenori plănuiesc să îşi dezvolte afacerile în urmatoarele 12 luni.(...)”, spune Anca Ungureanu, Director Identitate şi Comunicare în cadrul UniCredit Bank.

Potrivit studiului, 9 din 10 antreprenori consideră că volatilitatea cadrului legislativ le poate afecta negativ dezvoltarea afacerii, în timp ce 10% dintre aceştia consideră că actualul context economic le este prielnic.

Principalele bariere în calea dezvoltării afacerilor din industriile creative sunt taxele ridicate (70%), condiţiile economice (57%) şi  problemele de cash flow (46%).

În privinţa finanţarii, principalele dificultăţi de care se lovesc antreprenorii sunt procedurile greoaie din programele publice de finanţare (47%), reticenţa faţă de împrumuturi (30%) şi lipsa garanţiilor (26%). Dificultatea procedurilor de obţinere a finanţării din programe publice reprezinta cel mai întâlnit obstacol.

În ceea ce priveşte finanţarea, peste 50% dintre antreprenori consideră că le este necesară finanţarea prin fonduri europene, iar în ceea ce priveşte dezvoltarea afacerii, peste 65% dintre antreprenori intenţionează să facă angajări în următorul an, majoritatea îşi doresc să recruteze angajaţi cu normă întreagă.

UniCredit Bank a realizat împreună cu Exact Cercetare şi Consultanţă, Barometrul Minţilor Creative, primul studiu din România care îşi propune să facă o radiografie a antreprenoriatului în industriile creative.

Acesta s-a desfăşurat în perioada 26 septembrie – 5 octombrie 2017, în două etape, rezultatele bazându-se pe răspunsurile a peste 70 de antreprenori cu funcţii de conducere în întreprinderi mici şi mijlocii din toate industriile creative conform codurilor CAEN din România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO