Companii

Tarom trece pe profit dacă transportă cu 25% mai mulţi pasageri - preşedinte CA

Tarom trece pe profit dacă transportă cu 25% mai mulţi...

Autor: Liviu Iancu

03.07.2013, 18:08 447

"Avioanele noastre sunt în aer undeva între şase şi zece ore. O companie care se respectă şi vrea să fie profitabilă trebuie să aibă de la 14-15-18 ore în sus", a afirmat Pascariu.

Nicolae Demetriade, numit recent director executiv la Tarom, a spus că dincolo de reducerile de costuri, care se pot face relativ uşor, compania trebuie să se dezvolte şi ca volum al business-ului.

Reprezentanţii CA al Tarom au spus că aşteaptă de la conducerea executivă a companiei propuneri privind înnoirea flotei.

"Vreau să înţelegeţi că, în niciun caz, dacă va fi vorba de optimizarea flotei, nu va fi într-un termen scurt. Va fi de perspectivă, fiindcă toate lucrurile acestea se vor face extrem de greu. Sunt costuri foarte mari", a afirmat Demetriade.

Dan Pascariu a adăugat că dacă reprezentanţii Corpului de Control din Ministerul Transportului, care fac un audit la Tarom, vor constata că directorul general, Christian Heinzmann, a făcut anumite achiziţii care nu sunt benefice pentru companie, acesta ar putea fi demis.

"Domnul Demetriade s-a lăsat foarte greu convins de către restul Consiliului de Administraţie să accepte pentru o perioadă limitată să pună umărul la ... Nu-şi doreşte să fie ..., a mai fost director general, iar la succesul pe care l-a avut în sectorul privat, numai asta nu-şi doreşte, bătaie de cap în plus", a mai spus Pascariu.

Tarom a înregistrat pierderi de 66 milioane de lei în primele patru luni, cu 30 milioane de lei mai puţin faţă de rezultatul negativ estimat în planul de management.

Compania a încheiat anul trecut cu o pierdere preliminară şi neauditată de 236 milioane lei.

Planul de management, aprobat de Consiliul de Administraţie în luna martie, prevede pierderi de 143 milioane lei în acest an, de 18 milioane lei în 2014, urmând ca în 2015 şi 2016 compania să realizeze profit de 92 milioane lei, respectiv 173 milioane lei.

În baza planului de management, Tarom a iniţiat în martie un program de retragere voluntară a personalului, vizând reducerea personalului cu 10% până la finele anului.

Compania urmăreşte de asemenea o creştere a numărului de pasageri transportaţi cu 100.000 pe an, de la 2,3 milioane în acest an la 2,6 milioane în 2016, şi o majorare a gradului de încărcare a aeronavelor, de la 68% în acest an la 75% în 2016.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO