Companii

Telemeaua şi zacusca românească vor ajunge pe rafturile Carrefour din Italia

Telemeaua şi zacusca românească vor ajunge pe...

Autor: Ana Maria Petcana

30.05.2013, 14:24 1012

"Am demarat discuţiile acum o lună cu colegii din Italia pentru a duce produsele româneşti pe rafturile hipermarketurilor Carrefour din Italia. Au observat că foarte mulţi români stabiliţi în Italia fac cumpărăturile la Carrefour. (...) Este vorba de produse precum brânza telemea, cozonac, zacuscă sau miere. Se va face o analiză a magazinelor, în funcţie de zonele în care sunt concentraţi mai mulţi români. Ne uităm şi la Spania, având în vedere numărul mare de români care trăiesc acolo", a declarat directorul comercial al Carrefour România, Vlad Ardeleanu.

Portofoliul de produse marcă proprie al Carrefour România cuprinde în prezent circa 1.400 de referinţe şi reprezintă circa 13% din vânzările retailerului. Compania a înregistrat anul trecut vânzări de 986 milioane euro, fără TVA, cu 3% mai mari faţă de valoarea din 2011.

"În ţările dezvoltate, ponderea mărcilor private în vânzările retailerilor ajunge până la 30%, iar în România, potrivit datelor Nielsen, sunt undeva la 8,5%. Carrefour doreşte să se extindă pe acest segment. În 2012 comparativ cu 2011, vânzările de mărci proprii au crescut cu 10%, creştere recunoscută şi în prima parte a acestui an. Creştem pe această zonă mai mult decât pe global. Ne dorim să creştem ponderea mărcilor private", a mai spus Ardeleanu.

Potrivit directorului de mărci proprii al companiei, Monica Coliu, retailerul dezvoltă anual 100 de produse noi marcă proprie, iar peste 90% dintre produsele alimentare sunt fabricate în România.

"Produsele marcă proprie ale Carrefour România sunt mai ieftine cu 20% decât mărcile cunoscute, pentru că sunt eliminate costurile de marketing şi de publicitate, dar calitatea este aceeaşi", a adăugat Coliu.

Grupul Carrefour este prezent pe piaţă cu 116 magazine şi trei formate: hipermarketurile Carrefour (24), supermarketurile Market (68) şi magazinele de proximitate (24).

"În România sunt încă posibilităţi de extindere. Vom continua expansiunea pe toate formatele. Un nou hipermarket va fi deschis în curând pe platforma Vulcan din Bucureşti. De asemenea, vrem să extindem magazinele în franciză (cele de proximitate - n.r.) prin încheierea de contracte cu firme locale", a declarat directorul general al Carrefour România, Francois Melchior de Polignac.

Recent, Carrefour România a semnat un contract cu retailerul local Gulliver, care cuprinde nouă magazine în Bucureşti, pentru a intra în franciza Express.

Carrefour România este parte a grupului francez Carrefour, prezent în 33 de state cu 9.900 de magazine.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO