Companii

Tendinţă pe piaţă. Mărcile „no name“ pierd teren pe piaţa sucurilor din fructe: minus 17% în 2018

Tendinţă pe piaţă. Mărcile „no name“ pierd teren...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

12.11.2019, 00:07 733

Consumul de sucuri pe bază de fructe şi nectaruri a crescut anul trecut cu aproape 5% faţă de anul precedent şi s-a ridicat la 67 de milioane de litri, adică puţin peste 3,5 litri per capita, arată calculele ZF pe baza datelor de la Asociaţia Europeană a Producătorilor de Sucuri de Fructe (AIJN). Ponderea cea mai mare în consum o au nectarurile, de peste 60%. Restul reprezintă sucurile pe bază de fructe.

Astfel, consumul a fost pe o pantă ascendentă ca urmare a ten­din­ţei românilor de a se îndrepta către produse mai sănătoase.

De asemenea, se remarcă o creştere a ponderii mărcilor consa­cra­te în total consum. Astfel, pe cate­goria de sucuri din fructe (100% suc din fruc­te, concentrat sau necon­centrat, fresh, pasteurizat etc), mărcile private ale marilor lanţuri de maga­zi­ne au înregistrat în 2018 o scădere de 17%, până la 6 milioane de litri, adică 22% din consu­mul de 27 milioane de litri.

Şi în zona de nectaruri (conţinut de fructe de 25-99%), consumul de branduri „no name“ au scăzut în consum cu 6% faţă de anul anterior. Din totalul consumului de nectaruri, mărcile private reprezintă aproape 18%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO