Companii

Timisoara, Constanta, Cluj, prioritati pentru extinderea Carrefour

22.11.2004, 00:00 44

Grupul francez Carrefour si-a stabilit ca prioritati pentru expansiunea pe piata romaneasca orasele Timisoara, Constanta si Cluj. Dupa reactia peste asteptari de la deschiderea luna trecuta a magazinului de la Brasov, hypermarketurile Carrefour vor ajunge de anul viitor si in alte doua orase din zona de sud si est a tarii - Ploiesti si Galati.
"Magazinul de la Brasov (deschis pe 21 octombrie - n. red) merge foarte bine, peste asteptarile noastre. Dupa Bucuresti, avem dovada ca si orasele din provincie au potential", crede Francois Oliver, director general al Carrefour Romania.
El spune ca orasele mari din tara, adica cele cu peste 300.000 de locuitori sunt principalele vizate.
"Timisoara, Constanta, Cluj sunt prioritatile Carrefour in vederea deschiderii unor hypermarketuri", adauga Oliver.
Cu toate acestea, urmatoarele orase din provincie care vor fi trecute de anul viitor pe lista Carrefour sunt Ploiesti si Galati.
"In general, durata de constructie pentru un hypermarket Carrefour este de 10-11 luni. Sigur ca depinde si de cat de mult ne va ajuta timpul. Cred ca primul magazin va fi cel de la Ploiesti, lucrarile urmand a incepe spre sfarsitul acestui an sau cel tarziu la inceputul anului viitor", adauga Oliver.
20-25 de magazine
Obiectivul anuntat de reprezentantii Carrefour pentru piata romaneasca este de 20-25 de magazine, ce urmeaza a fi deschise in Bucuresti si in orasele mari din Romania, investitiile urmand a depasi 500 de milioane de euro. Pentru Bucuresti, planurile Carrefour vizeaza cate un magazin in fiecare dintre punctele cardinale, la care se adauga unul situat in zona centrala.
"Avem un magazin in vest (Militari - n. red), unul in est (Colentina - n. red) si unul intr-o zona aproape centrala (Orhideea - n. red). Urmeaza sa mai deschidem cate un magazin in zona de sud a orasului si in nord", explica Oliver.
El crede ca intr-o prima faza, magazinul situat in Ploiesti ar putea compensa lipsa unui magazin in zona de nord a Capitalei, avand in vedere distanta dintre cele doua orase.
"Hypermarketul din Ploiesti va avea in jurul sau toate ingredientele necesare pentru a realiza o aglomerare comerciala dupa modelul celei de la Militari. Va exista si un magazin de bricolaj, un magazin de mobila, si poate chiar un magazin de electronice de mare suprafata", adauga Oliver
Investitia implicata de un hypermarket Carrefour in provincie este situata in general la 20-25 de milioane de euro. In Capitala un hypermarket cu aceleasi dimensiuni implica o investitie de pana la 35 de milioane de euro, din cauza pretului mai ridicat al terenurilor.
"Hypermarketul Carrefour din Orhideea reprezinta o locatie extraordinara. Nu ne asteptam sa gasim o locatie atat de buna in interiorul orasului. Orcum rezultatele inregistrate de hypermarketul de acolo sunt peste asteptarile noastre", precizeaza reprezentantul Carrefour Romania.
Complexul comercial Orhideea, care include pe langa hypermarketul Carrefour si o galerie comerciala, s-a transformat de la deschiderea sa in toamna anului trecut intr-una dintre cele mai importante zone comerciale din Bucuresti. O zona cu o densitate mare a populatiei si usor accesibila, Orhideea s-a transformat intr-o adevarata aglomerare comerciala, dupa ce in aceasta luna au fost deschise un magazin de bricolaj Bricostore si un magazin de electronice si electrocasnice de mare suprafata Media Galaxy, in urma unui proiect comun de 15 milioane de euro.
Cine mai vine ?
Pentru moment singurul concurent direct al Carrefour pe segmentul hypermarketurilor este tot un grup francez, Cora, care detine un hypermarket de 50 de milioane de euro in Pantelimon, zona est a capitalei. Cora mai are in constructie un alt magazin in zona de vest a Capitalei pe locul fostei fabrici de lapte Miorita si se afla in discutii, potrivit informatiilor din piata, pentru achizitionarea altor terenuri in tara.
"Piata romaneasca este deschisa insa nu cred ca ar mai putea veni un alt jucator in segmentul hypermarketurilor. Cel putin nu la acest moment. Cand puterea de cumparare si implicit piata de retail si consumul vor creste mai puternic, atunci este posibil sa mai vina vreun alt mare jucator, dar pana atunci nu", este de parere Oliver.
Hypermarketurile Carrefour din Romania au realizat in primele noua luni ale aecstui an o cifra de afaceri de 160 de milioane de euro, mai mult decat dubla fata de aceeasi perioada a anului trecut. Anul trecut, Carrefour Romania, compania care opereaza hypermarketurile grupului francez pe piata romaneasca, a realizat o cifra de afaceri de 118 milioane euro. Comapnia a anuntat o pierdere de peste 5 milioane de euro, urmand ca de anul acesta sa treaca pe profit, potrivit oficialilor.
Romania Hypermarche, compania care opereaza singurul hypermarket Cora a realizat tot in 2003, cand a avut operational hypermarketul doar ultimele trei luni ale anului, o cifra de afaceri de 32 de milioane de euro. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO