Companii

Tinta Maserati in asteptarea unor „vremuri bune”: 20 de masini

17.05.2010, 23:07 18

Seful Maserati pentru Europa de Est se asteapta ca dupa trecereaefectelor crizei, vanzarile marcii pe piata locala sa revina lapeste 20 de modele pe an, adica dublu fata de nivelul atins anultrecut. Ca valoare, vanzarile de anul trecut pot fi estimate la unmilion de euro, luand in calcul un pret mediu de 100.000 de euro pemasina.

In prezent, cea mai buna piata pentru Maserati din EuropaCentrala si de Est este Cehia.

"A fost singura care a reusit sa depaseasca aceasta situatieeconomica dificila", a spus Luigi Maria Sepe, Area Manager Maseratipentru Europa de Est si America Latina.

In Romania, Maserati a demarat operatiunile in 2004, cel mai bunan pana in prezent fiind 2008, atunci cand s-au vandut 41 demasini, dintre care patru reprezentau editia limitata QuattroporteCollezione Cento. In 2009, pe fondul crizei financiare, vanzarilemarcii italiene au scazut pana aproape de 10 unitati. "Situatia in2009 a fost una dificila. Acum incercam sa ne revenim. 2010 artrebui sa fie peste anul trecut. Dar revenirea volumelor va dura.Romania este importanta deoarece exista mult potential in piata", aspus Sepe.

Dupa ce a deschis noi showroomuri pentru Infiniti si Abarth,tunerul oficial al Fiat, AutoItalia, importatorul marcilor grupuluiitalian pe piata locala, are in plan deschiderea unui nou showroompentru marca Maserati, strategie care face parte din noul plan derelansare.

"In ceea ce priveste revenirea vom pregati noi campanii demarketing, vom lansa un nou model, Maserati Gran Cabrio, si vomdeschide un nou showroom in urmatoarele saptamani", a declaratLuigi Maria Sepe. Chiar si asa, seful Maserati nu se asteapta la orevenire prea rapida a pietei locale in conditiile in care situatiaeconomica actuala nu da semne de imbunatatire.

In prezent, Maserati are un showroom in centrul Capitalei, carecel mai probabil va fi inlocuit de unul nou. Oficialii AutoItalianu au oferit niciun comentariu in acest sens.

Singura marca de lux care a inregistrat o crestere in 2009 pepiata locala a fost Ferrari, cu vanzari de 25 de masini, increstere fata de 15 in anul anterior. Celelalte marci au fostsustinute insa de importurile second-hand. Pe de alta parte, intimp ce Ferrari concureaza cu modele precum Lamborghini, sau AstonMartin, Maserati este perceputa ca o alternativa superioara lasegmentul premium.

"Spre exemplu, exista cazuri in care un client de Ferrari isicumpara un Maserati pentru a avea o masina de zi cu zi. Un clientpoate avea un F430 Scuderia pentru weekend sau circuit si unMaserati Quattroporte ca limuzina de business. Dar nu putem vorbineaparat de un tipar in acest caz", a spus executivul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO