Companii

Tnuva: Piata lactatelor va inregistra o crestere de doua cifre

09.07.2007, 18:43 13

Majoritatea categoriilor de produse lactate vor avea cresteri de doua cifre in volum si valoare in acest an, printre factorii care vor contribui la dezvoltarea pietei fiind majorarea consumului de produse industrializate si diversificarea gamei si marcilor din piata, potrivit Tnuva Romania. Aproape fiecare categorie va inregistra cresteri de doua cifre in acest an, la fel si piata per total. Daca majoritatea categoriilor relevante cresc cu doua cifre, vor influenta si piata la nivel global, care va continua sa creasca semnificativ", a declarat vicepresedintele Tnuva Romania, Sagit Tzur Lahav. Piata produselor lactate a fost estimata anul trecut la circa 800 de milioane de euro, cel mai dinamic segment de produse fiind iaurturile, cu o crestere a vanzarilor cu 43%, la 90 milioane euro, anul trecut. Potrivit vicepresedintelui Tnuva, majorarea consumului de produse fabricate industrial, deschiderea consumatorilor romani catre produse si branduri noi, dar si diversificarea gamei si marcilor de lactate prezente pe piata vor fi principalii factori care vor sustine cresterea pietei in continuare. "Daca ne uitam la cifre, consumul anual pe cap de locuitor de produse industriale pe fiecare categorie este relativ scazut. Stim ca traditiile sunt puternice aici si romanii consuma multe lactate, dar vor consuma din ce in ce mai mult produse industriale de calitate ridicata", a spus Sagit Tzur Lahav. Compania a inceput in luna iunie productia in fabrica din Popesti-Leordeni, un proiect greenfield in care Tnuva a investit 55 de milioane de euro, suma incluzand si fondurile alocate pentru modernizarea unei ferme de bovine langa Bucuresti, in satul Adunatii-Copaceni. Ferma furnizeaza circa o treime din materia prima necesara companiei, restul cantitatilor fiind obtinute de la crescatorii locali. Pentru inceput, compania a lansat pe piata romaneasca smantana, iaurt si sana, toate produse proaspete, sub brandul Tnuva. Produsele sunt distribuite atat in marile lanturi de retail, cat si in micile magazine alimentare, prin sistemul propriu al firmei, care include trei depozite, la Bucuresti, Cluj si Timisoara.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO