Companii

Tranzactia Delaco-Bongrain: francezii au cumparat doua marci aflate in top cinci pe o piata de 200 mil. euro

Tranzactia Delaco-Bongrain: francezii au cumparat doua marci aflate in top cinci pe o piata de 200 mil. euro
25.03.2010, 00:00 1480

Gigantul francez Bongrain, cu afaceri de 3,5 mld. euro, apreluat pachetul majoritar de actiuni al importatorului Delaco siodata cu aceasta tranzactie si-a trecut in portofoliu doua dintrecele mai vandute cinci marci de cascaval de pe piata locala,estimata intre 180 si 240 de milioane de euro.

Informatia privind participatia preluata de francezi - pachetmajoritar - a fost facuta publica ieri de catre casa de avocaturaBiris Goran, care a asistat grupul Bongrain, la o zi dupa cecompania romaneasca a comunicat tranzactia, fara a da detaliilegate de suma incasata sau de participatia cedata deactionari.

Potrivit datelor furnizate de compania de cercetare a pieteiMEMRB, Delaco este prezent in topul celor mai mari producatori decascaval cu doua branduri, Delaco si Del.

"Piata de cascaval a scazut cu 9% in perioadadecembrie/ianuarie 2010 comparativ cu decembrie/ianuarie 2009, intimp ce piata de branza in general a inregistrat o scadere de 14%.Astfel, cascavalul isi consolideaza pozitia de cel mai importantsegment cu o cota de piata in volum de 42% in ultima perioadamonitorizata, in crestere cu doua puncte procentuale fata deaceeasi perioada a anului trecut", a declarat Marius Caluian,directorul general al companiei MEMRB.

Cel mai mare producator de cascaval local este filiala locala aproducatorului german Hochland, care in urma cu doi ani aveaafaceri de 58,8 milioane de euro. Potrivit studiilor MEMRB, careacopera piata de cascaval in 2009, Hochland Romania a fost urmatain topul celor mai vandute branduri de Delaco, companie brasoveanacu activitati in importul si distributia de branzeturi in al careiactionariat a intrat recent producatorul francez de branzeturiBongrain.

Distribuitorul brasovean, care anul trecut a rulat afaceri depeste 50 mil. euro, este prezent cu doua dintre marcile companiei,Delaco si Del, in topul celor mai vandute branduri locale decascaval, respectiv pe doi si pe cinci, potrivit datelor MEMRB.

In plus, conform informatiilor ZF de la cei mai mari jucatoridin industrie, Delaco detine o cota de piata intre 15 si 25% pepiata de cascaval, acesta fiind cel mai vandut produs din gamabranzeturilor. In conditiile in care piata de cascaval a fost anultrecut intre 180 si 240 mil. euro si de peste 30.000 de tone,inseamna ca Delaco a vandut intre 7.000 si 8.000 de tone decascaval, vanzari care i-au adus venituri cuprinse intre 30 si 40mil. euro, potrivit estimarilor ZF.

Delaco vinde insa si iaurturile producatorului german Zott,respectiv brandul Jogobella care aduce companiei in jur de 10 mil.euro, potrivit celor mai recente date disponibile.

Reprezentantii Delaco nu au oferit date legate de cota de piatapana la inchiderea editiei.

"Personal, pentru anul acesta nu estimez o crestere a pieteilactatelor, ci mai degraba o stagnare. Desigur, in functie defiecare categorie, vor exista cresteri sau scaderi usoare", adeclarat Raul Ciurtin, presedintele producatorului de lactateAlbalact, care produce si cascaval sub brandul Raraul.

Ciurtin a adaugat ca nu vede pentru anul acesta realizarea denoi tranzctii pe segmentul de cascavaluri si branzeturi. "Piata decascaval este una dintre cele mai neconsolidate segmente aleindustriei lactatelor. In conditiile in care pe majoritateapietelor exista trei-cinci jucatori, in cascaval mai mult dejumatate sunt producatori mici cu distributie locala", a explicatel.

Declaratiile sale sunt sustinute de statistici. In afara deprimii doi jucatori ai pietei, Hochland si Delaco, care realizeazaafaceri de peste 50 mil. euro in special din vanzarea debranzeturi, afacerile jucatorilor din top cinci care ii urmeaza,Gordon Prod si Lacto Solomonescu, nu depasesc zece milioane deeuro. Niciunul dintre producatorii prezenti in topul alcatuit deMEMRB nu comercializeaza exclusiv cascaval, acestia avand inportofoliu fie alte branzeturi, fie produse din segmentul delactate proaspete (lapte, iaurt, smantana etc.).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO