Companii

Unu din patru lei cheltuiţi pe bunuri de larg consum cumpărate în S1/2022 a mers către mărci private. „Aproape toate familiile din România au cumpărat cel puţin o dată un produs marcă privată în prima jumătate a anului“

Unu din patru lei cheltuiţi pe bunuri de larg consum...

Autor: Cristina Roşca

12.08.2022, 00:08 687

Mărcile private ale retailerilor au ajuns la jumătatea acestui an la o cotă de piaţă de 25% din tot ce înseamnă vânzările de produse FMCG, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă GfK făcută pe baza Panelului de gospodării.

În ultimii patru ani, mai exact în perioada 2019-2022, cota de piaţă în valoare a acestor produse ce poartă mărci precum Pilos, K-Classic, Gusturi Româneşti şi Tex a crescut cu şapte puncte procentuale, conform aceleiaşi surse. „Aproape toate familiile din România au cumpărat cel puţin o dată un produs marcă privată în prima jumătate a anului, iar acest segment a continuat să crească rapid, cu 18% în valoare în prima jumătate din 2022 versus aceeaşi perioadă din 2021, ajungând la o cotă de piaţă în valoare de 25% din total FMCG (excluzând produsele fresh)“, spune Romina Ardelean, business growth lead, consumer panel services în cadrul GfK.

Ea adaugă că, per total, 66% din creşterea FMCG (excluzând segmentul de fresh) din primul semestru este generată de mărcile private.

Aceste produse sunt cunoscute pentru faptul că au preţuri cu până la 30% mai mici decât cele ale mărcilor consacrate, fapt ce le face să devină opţiuni mai atrăgătoare în vremuri de criză sau de inflaţie galopantă, cum e cazul în perioada actuală.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO