Companii

Unul din patru clienti a cerut prelungirea contractului de leasing operational, spune seful Sixt New Kopel

Unul din patru clienti a cerut prelungirea contractului de leasing operational, spune seful Sixt New Kopel

Dudy Perry, directorul general al Sixt New Kopel: Acum avem un guvern si un buget. Romania are un potential bun de crestere, toti stim asta. A existat acest accident (criza economica - n. red.), ne-am oprit putin, dar vom relua cresterea. Prima jumatate a anului nu va fi insa fantastica

25.01.2010, 23:16 225

Reprezentantii companiei Sixt New Kopel, unul dintre primiijucatori de pe piata leasingului operational, apreciaza ca in 2010vanzarile vor continua sa creasca cu mai mult de doua cifre, dupace in 2009 businessul s-a majorat cu 15%, sub tinta stabilitainitial.

In 2008 compania a inregistrat afaceri de 12 milioane de euro,astfel ca, potrivit cresterii mentionate, Sixt New Kopel a ajunsanul trecut la afaceri de 14 milioane de euro. "Nu am crescutpotrivit predictiilor initiale. Am avut un plus de 15%, in ritm cupiata, iar acum avem mai mult de 5.000 de automobile. Piata acrescut in 2009 din trei motive: companiile cauta sa reduca pe timpde criza costurile si externalizeaza acest serviciu, multi clientitransfera tot mai mult din flota catre leasing operational, iarmultinationalele cauta acest produs pe care il cunosc deja", adeclarat Dudy Perry, directorul general al Sixt New Kopel.

La inceputul anului trecut compania, detinuta de grupulisraelian Shlomo, estima ca va inregistra afaceri de 18 milioane deeuro. In cursul anului insa multe companii care urmareau extindereaflotei si-au ajustat planul contractand mai putine unitati. Existachiar si companii care in urma redimensionarii si restructurariiorganigramelor au optat pentru returnarea unor automobile,micsorand astfel flota contractata inainte de termen.

"Cred insa ca in leasing operational, odata ce portofoliul declienti este sanatos si nu te-ai angajat la prea multe riscuri, nuar trebui sa ai probleme", a spus Perry.

In acelasi timp, el explica ca au existat companii care in 2009au preferat sa extinda perioada contractului de leasing operationalde la 3 la 4 ani pentru a plati o rata lunara mai mica. Contracteleau fost prelungite pentru aproximativ 25% din totalul masinilorgestionate.

Avem guvern, afacerile trebuie sa revina

Directorul Sixt New Kopel, care traieste de mai bine de 5 ani inRomania, aminteste faptul ca in ultimele sase luni pe plan locals-a observat o instabilitate atat economica, cat si politica,amplificata de asteptarea alegerilor electorale.

"Acum avem un guvern si un buget. Romania are un potential bunde crestere, toti stim asta. A existat acest accident (crizaeconomica - n. red.), ne-am oprit putin, dar vom relua cresterea.Prima jumatate a anului nu va fi insa fantastica", a spus Perry. Elapreciaza ca in trimestrul trei sau patru cererea ar putea devenimai consistenta.

In 2010 Sixt estimeaza ca va cumpara inca 2.500 de automobilecare vor contribui la inlocuirea unor vehicule, aflate la final decontract, iar intreaga flota administrata va depasi 6.000 deunitati.

Pentru cresterea afacerilor grupului Schlomo in Romania, Perrymizeaza in 2010 si pe vanzarile de automobile second-hand ale AAANew Kopel, dar si pe retailul de automobile noi.

In 2009 AAA New Kopel, joint-venture intre Sixt New Kopel si AAAAuto, a vandut mai mult de 500 de automobile second-hand, care aufost anterior in flota Sixt New Kopel.

"Am obtinut chiar si un profit. Vreau ca in 2010 sa trecem de800 de unitati, dupa ce ne vom muta in Vitan (targul auto de masini- n. red.) intr-o locatie mai mare", a spus Perry.

Grupul Sixt a devenit luna aceasta, prin compania nou infiintataUnion Motors Romania, si dealer al marcii auto japoneze Suzuki.Vanzarile dealerului Union Motors, care detine un showroom inOtopeni, au fost estimate la 500 de unitati in 2010.

Sixt vinde din toamna masini chinezesti

Sixt New Kopel va incepe din septembrie comercializarea marciichinezesti Chery, cu o intarziere de cateva luni fata de estimareainitiala. Intarzierea este pusa pe seama faptului ca in septembrievor fi lansate noile versiuni de motorizare, care respecta normelede poluare Euro 5 si pentru care nu se va plati taxa depoluare.

"Acum este momentul sa construiesti o retea de dealeri auto lanivel national, pentru ca exista spatii neocupate. Vom merge ladealeri care mai au si alte branduri in portofoliu, dar pozitionatein alta categorie de pret", a explicat Perry.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO