Companii

Urmează cea de-a cincea ediţie a conferinţei ZF Retail. Online-ul a ajuns în pandemie să „mănânce“ 1% din comerţul alimentar. Când va urca la pragul psihologic de 5%?

Urmează cea de-a cincea ediţie a conferinţei ZF...

Autor: Cristina Roşca

29.04.2021, 00:05 145

Înainte de pandemie, singura ţară europeană unde acest segment ajunsese să contribuie cu 5% la vânzările de bunuri de larg consum era Marea Britanie.

Vânzările online de alimente, bunuri de îngrijire personală şi a locuinţei au ajuns la 200-220 de milioane de euro în 2020, în contextul în care toată piaţa de bunuri de larg consum este estimată la 20-22 mld. euro, potrivit celor mai recente date ZF. Mai exact, acest segment de vânzări a ajuns să reprezinte 1% din total piaţă FMCG. Cumpărăturile virtuale sunt în continuare un segment mic al comerţul alimentar, însă acesta a crescut accelerat în pandemie, spun jucătorii din domeniu.

Spre comparaţie, în 2019, cota de piaţă se situa mult sub 0,5%, conform celor mai recente date. Tot atunci, adică înainte de pandemie, cea mai mare pondere a vânzărilor online de alimente şi bunuri de larg consum era întâlnită în Marea Britanie, cota de piaţă fiind de circa 5%.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO