Companii

Vanzarea iminenta a Roexpres atrage interesul curierilor locali

Vanzarea iminenta a Roexpres atrage interesul curierilor locali

Piata de curierat creste cu peste 30% anual, insa marjele de profit ale operatorilor sunt in scadere

26.02.2008, 20:37 101

Decizia actionarilor de a vinde compania de curierat intern Roexpres a atras interesul jucatorilor locali, in conditiile in care exista negocieri si cu o companie austriaca, de mari dimensiuni. Potrivit informatiilor existente in piata, pe lista celor care care s-au aratat interesati de operatiunile Roexpres se afla compania Curiero.
"In prezent suntem in insolventa, iar vanzarea companiei este iminenta. Suntem interesati sa vindem, insa nu la orice pret", a spus Stefan Dumitriu, unul din cei doi actionari ai companiei. Cristian Rosu este partenerul lui Dumitriu in afacerea Roexpres. Potrivit lui Dumitriu, valoarea de piata a Roexpres a fost stabilita la 4 mil. euro. Compania a incheiat anul 2007 cu o cifra de afaceri de 3,6 mil. euro.
Bogdan Carcu, presedintele Curiero, nu a dorit sa comenteze aceste informatii, insa a precizat ca este interesat de orice companie cu o cota de piata situata sub cea a Curiero.
Potrivit unor informatii anterioare, Roexpres se afla in negocieri cu Austrian Post.
Curiero a finalizat 2007 cu o cifra de afaceri de 15 mil. euro, cu 85% peste rezultatele din 2006, iar in acest an si-a bugetat afaceri de 25 mil. euro, la o marja a profitului de 10-11%. In 2007, marja de profit a fost de 8-10%.
Concurenta din ce in ce mai puternica de pe piata de curierat determina o scadere a tarifelor, ceea ce afecteaza marjele de profit. La aceasta se adauga starea proasta a infrastructurii si costurile in crestere legate de munca si combustibil.
Ca urmare a cresterii economice si a dezvoltarii unor noi domenii de activitate, precum comertul electronic, piata privata de curierat din Romania este estimata la circa 170-180 de milioane de euro anul trecut, fata de 130 mil. euro in 2006, potrivit reprezentantilor companiilor de pe piata.
In acest context, lupta intre curieri devine din ce in ce mai acerba, pe curierat international impartindu-si cotele de piata jucatori precum TNT, DHL si UPS, in timp ce pe curierat intern cele mai importante companii de pe piata sunt Cargus, Fan Courier, Curiero sau TCE Logistica.
Explozia comertului electronic, fenomen valorificat de jucatorii din domeniu, determina ca 10% din afaceri sa fie generate de acest segment.
Mai multe companii si-au anuntat intentia de vanzare in 2008-2009, pana atunci profitand de ritmul mare de crestere de pe piata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO