Companii

Vanzarile BAT Romania au ajuns la 350 de milioane de dolari

29.03.2004, 00:00 23



Producatorul de tigarete British American Tobacco Romania a avut anul trecut o cifra de afaceri de peste 350 de milioane de dolari in crestere cu 40% fata de anul precedent, cand a vandut de 250 de milioane de dolari. "Peste 66% din cifra de afaceri au reprezentat accize, TVA si fonduri speciale achitate catre bugetul de stat si bugetele speciale. Pentru 2004 putem aprecia ca totul depinde de politica fiscala a Guvernului in domeniul accizelor, astfel ca o estimare nu poate lua in calcul mai mult decat datele anului precedent", a declarat pentru Ziarul Financiar, Radu Georgescu, Corporate Affairs BAT Romania.



El spune ca BAT Romania detine o cota de piata de circa 34% intr-o crestere caracterizata ca "durabila", fara salturi spectaculoase fata de 2002. Piata tigaretelor s-a ridicat anul trecut la 1 miliard de dolari.



"Piata romaneasca are un un potential ridicat din punct de vedere al comercializarii tigaretelor. Consumatorii din Romania reprezinta o "audienta" constanta, consumul anului 2003 cifrandu-se la circa 26 miliarde tigarete. Din pacate, puterea de cumparare scazuta a romanilor ii determina



pe acestia sa aleaga produse ieftine, in detrimentul calitatii. Este de remarcat ca atat segmentul lights cat si segmentul menthol inregistreaza o crestere timida dar constanta, in ultimii ani", spune Georgescu.



Oficialul BAT sustine ca declinul Societatii Nationale "Tutunul Romanesc" SA a facut loc in "nisa" lasata libera tuturor agentilor economici din industrie, cu precadere celor care s-au putut adresa segmentelor de consumatori printr-o gama de produse compatibile.



BAT a introdus anul trecut linia de fabricatie a filtrelor Charchoal si Kaymich Menthol pentru asigurarea pe plan intern a componentelor necesare fabricarii produselor proprii. Investitia BAT in Romania depaseste 180 milioane de dolari.



Georgescu spune ca adoptarea in viitorul apropiat la nivel mondial a Tobacco Framework Convention on Tobacco Control (FCTC) prin instrumentele de ratificare nationale precum si inglobarea dispozitiilor comunitare la nivelul legislatiei autohtone vor impune in cele ce vor urma reconsiderari strategice din partea producatorilor in industria tutunului. Romania nu a ratificat inca si nici nu a semnat FCTC. Pana in prezent 27 de tari europene au semnat aceasta conventie iar doua le-au si ratificat: Malta si Norvegia.



FCTC este este un tratat obligatoriu care a fost negociat de 192 de state membre ale Organizatiei Mondiale a Sanatatii si care contine o serie de masuri care sa reduca efectele tutunului asupra sanatatii si economiei.



Industria tutunului ramane un domeniu cu restrictionari in crestere, tendinta inregistrata deja si in Romania. Pentru aderarea la UE, autoritatile romane au demarat armonizarea legislatiei interne cu cea europeana. De anul trecut a fost convenit un calendar de crestere progresiva a accizelor la tigarete, astfel incat acciza pentru 1000 de tigarete din categoria de pret cea mai populara trebuie sa ajunga la 64 Euro, fata de 14,87 Euro in prezent, ceea ce va determina cresteri de preturi.



Recent, BAT Romania impreuna cu Philip Moris Romania si Japan Tobacco International Romania au pus bazele unei colaborari cu Autoritatea Nationala de Protectie a Consumatorului, concretizata in finantarea unui program de sensibilizare a opiniei publice si a



comerciantilor detailisti cu privire la respectarea reglementarilor legale cu privire la interdictia vanzarii tigaretelor catre minori.



Compania are in portofoliu marcile de tigarete Kent, Viceroy, Lucky Strike, Dunhill si Pall Mall.. Concurentii principali ai BAT pe piata romaneasca sunt Philip Morris, Japan Tobacco International (JTI), Societatea Nationala a Tutunului Romanesc (SNTR) si Papastratos. stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO