Companii

Vânzările Carrefour au crescut cu 8,4% în trimestrul II

Vânzările Carrefour au crescut cu 8,4% în trimestrul II

Vânzările Carrefour au crescut cu 8,4% în trimestrul II

Autor: Cristina Rosca

14.07.2011, 00:04 304

Vânzările retailerului francez Carrefour au crescut cu 8,4% întrimestrul doi, până la 288 mil. euro, avans ce include şiexpansiunea, un rezultat ce aminteşte din nou de "vremurile bune",anterioare lui 2009.

Carrefour, compania care a deschis piaţa hipermarketurilor în2001, un segment din retail de 2,5 mld. euro anual în prezent,deţine în România din 2007 şi o reţea de supermarketuri (CarrefourMarket - fosta Artima).

În rapoartele trimestriale ale companiei franceze sunt furnizateinformaţii privind cifra de afaceri din România pe ambele pieţe(hiper şi supermarketuri), iar vânzările includ şi TVA (de 19% înprimul semestru al anului trecut, respectiv 24% în primele şaseluni din acest an).

Francezii raportează atât vânzările în termeni comparabili (likefor like - care nu includ expansiunea), cât şi vânzările totale(unde sunt incluse şi magazinele deschise în intervalulanalizat).

În primul semestru din acest an, Carrefour a anunţat o creşterea vânzărilor de 3,9%, până la 555 mil. euro.

În termeni comparabili însă vânzările au fost cu 1,4% mai miciîn primul semestru, dar vestea bună a venit din rezultateletrimestrului doi din acest an, primul după nouă trimestreconsecutive de scădere care a adus un uşor avans şi în termenicomparabili.

Avansul înregistrat de retailer în România întrimestrul doi al acestui an este totodată cel mai important dinEuropa potrivit raportului companiei. Singura ţară care a maianunţat o creştere a vânzărilor a fost Polonia (4,6%), în timp ceîn Turcia, Grecia şi în Europa în ansamblu s-au înregistratscăderi.

Expansiunea impulsionează vânzările

Expansiunea grupului francez în România a impulsionat vânzărilecu 5,9% în trimestrul doi, în timp ce cursul valutar a avut unimpact pozitiv de 1,1%. La un curs de schimb constant, vânzările aucrescut cu 7,3%.

Odată cu criza financiară, consumul a început să "derapeze", iarromânii au devenit mai atenţi la buget şi mai chibzuiţi. Astfelvânzările Carrefour au urmat la rândul lor trendul economiei şi alconsumului. Pentru a menţine un nivel similar al vânzărilorfrancezii au continuat să deschidă magazine, mizând în principal pesupermarketuri.

Astfel, dacă la finalul lui 2008 Carrefour avea 40 de unităţi(21 de hipermarketuri şi 19 supermarketuri), în prezent retaileruldeţine 59, din care 36 de supermarketuri şi 23 de hipermarketuri.În noile proiecte francezii au investit peste 60-65 mil. euro,potrivit calculelor ZF. Anul acesta grupul francez a inauguratpatru supermarketuri, însă mai este anunţată deschiderea altor douăhipermarketuri în Bucureşti şi Botoşani şi continuarea expansiuniipe segmentul supermarketurilor, fără a fi precizat un număr deunităţi ce urmează a fi inaugurate.

Pe de altă parte, pentru eficientizarea reţelei în 2009francezii au închis hipermarketul din proiectul Armonia Brăila,pentru ca un an mai târziu să fie închise şi trei supermarketuri,în Hunedoara, Baia Mare şi Turda.

Carrefour nu este însă singurul retailer care pariază pe piaţalocală, în primele şase luni fiind deschise circa 50 de magazine înretailul modern, semn că jucătorii au încredere în potenţialul deconsum al României.

Revine apetitul pentru consum?

Creşterea vânzărilor Carrefour în România vine în contextul încare consumul local a continuat să scadă cu peste 5% în primelecinci luni ale anului după un declin de peste 14% cumulat în2009-2010. Totuşi, în lunile aprilie şi mai declinul începe să setempereze, semn că românii îşi recapătă încrederea în economie şirevine apetitul pentru cum­pă­rături.

Anul 2010 în ansamblu a fost un an mai slab pentru Carrefourdecât 2009, în condiţiile în care afacerile au scăzut cu 0,4%, pânăla 1,13 mld. euro. 2010 a fost astfel al doilea an de la intrareape piaţă a Carrefour, în 2001, când vânzările totale au fost pe untrend descendent, deşi declinul s-a temperat de la o scădere de4,7% în 2009 faţă de 2008 la doar 0,4% anul trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO