Companii

Vanzarile Carrefour au crescut cu peste 5% in trimestrul I

13.04.2007, 20:03 18

Retailerul francez Carrefour a raportat o crestere organica de peste 5% pe piata romaneasca, in primul trimestru al anului fata de perioada similara din 2006.
"Ne bucura faptul ca Romania face parte din grupul de 6 tari care au cea mai mare crestere a cifrei de afaceri (excluzand efectele extinderii retelei - nr. red.)", au declarat reprezentantii Carrefour Romania. Ei nu au dorit sa precizeze ritmul exact de crestere a vanzarilor retelei pe primele trei luni fata de trimestrul intai din 2006.
Vanzarile Carrefour Romania pe primul trimestru al anului 2006 s-au ridicat la 111,5 mil. euro, cu aproximativ 27% peste nivelul inregistrat in trimestrul intai din 2005, in conditiile in care reteaua s-a extins in aceasta perioada cu un magazin la Ploiesti (octombrie 2005). Compania detinea 5 magazine la sfarsitul primului trimestru din 2006, dintre care 3 in Bucuresti.
Carrefour afirma pentru prima data, la anuntarea rezultatelor pe primul semestru al lui 2006, ca anumite magazine de pe piata romaneasca au inregistrat scaderi ale vanzarilor comparativ cu primele 6 luni din 2005, din cauza concurentei care s-a intensificat. Per total insa, vanzarile realizate in aceste magazine au inregistrat o crestere in perioada mentionata.
Reteaua Carrefour Romania numara in prezent sapte hipermarketuri, care au inregistrat anul trecut vanzari de 608,9 mil. euro, in crestere cu 39% fata de 2005. La finele anului 2005, compania detinea 5 magazine operationale pe piata romaneasca. Cresterea afacerilor grupului francez in Romania, in ultimul an, s-a datorat in mare parte extinderii retelei de hipermarketuri la nivel local.
Retailerul a anuntat dublarea numarului de magazine in Romania, pana la finele anului viitor, prin investitii de aproximativ 180 mil. euro in noua locatii noi. Astfel, 2008 va fi cel mai dinamic an al retelei Carrefour pe piata romaneasca.
Concurenta pe segmentul hipermarketurilor se intensifica, odata cu intrarea pe piata, anul trecut, a retelelor internationale de retail Auchan (Franta) si Real (parte a grupului german Metro). In plus, retailerii Kaufland si Spar au adus recent pe piata un concept de hipermarket de dimensiuni mai mici si au anuntat ritmuri accelerate de extindere a retelelor.
Vanzarile din comertul cu amanuntul din Romania au inregistrat in luna februarie prima scadere din ultimii patru ani, mai accentuata pe segmentul vanzarilor de produse alimentare, conform datelor publicate recent de Institutul National de Statistica. Astfel, vanzarile din retail au scazut cu 4,8% per total fata de februarie 2006 si cu 8,9% in cazul produselor alimentare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO