Companii

Vanzarile Lafarge Ciment tintesc spre 400 mil. euro, dar ritmul de crestere se reduce de sase ori

Vanzarile Lafarge Ciment tintesc spre 400 mil. euro, dar ritmul de crestere se reduce de sase ori

Phillipe Platon, directorul financiar al Lafarge Ciment: In ianuarie si februarie vanzarile au fost mai slabe ca in 2008, partial din cauza vremii proaste, partial din lipsa de finantare pe piata, fara sa putem inca analiza cu precizie efectul fiecarei cauze.

22.02.2009, 18:57 36

Lafarge Ciment, subsidiara locala a grupului Lafarge, si-a bugetat pentru anul acesta o crestere de 2-7% a cifrei de afaceri, pana la circa 387-406 mil. euro, reducandu-si ritmul de crestere de sase ori fata de anul 2008, cand vanzarile au crescut cu 28,9%.

"Estimarea noastra pentru vanzarile de ciment este de crestere de 2-7%. In ianuarie si februarie vanzarile au fost mai slabe ca in 2008, partial din cauza vremii proaste, partial din lipsa de finantare pe piata, fara sa putem inca analiza cu precizie efectul fiecarei cauze. Evolutia pietei pentru restul anului este deosebit de incerta. O sa revizuim previziunile noastre in cadrul ciclului de management", a declarat pentru ZF Phillipe Platon, directorul financiar al Lafarge Ciment.
Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 1,39 mld. lei (380 mil. euro), in crestere cu 28,9% fata de anul precedent, datorita cresterii preturilor si avansului in volum al vanzarilor. Astfel, potrivit raportului anual, cresterea in volum a fost de circa 13,7%, in timp ce majorarea preturilor a fost de circa 15,2%. "Aproape jumatate din aceasta crestere vine din majorarea volumelor de vanzare. Restul vine din alte efecte, inclusiv pret de vanzare, rata de schimb si transport facturat", spune Platon.
Potrivit raportului anual, vanzarile de pe piata romaneasca au inregistrat o usoara descrestere in semestrul al doilea, cu influente mai puternice in ultimul trimestru. In plus, fluctuatiile de curs au avut o influenta negativa asupra veniturilor.
Compania si-a mentinut in 2008 marja operationala de 40%, in aceste conditii profitul net urcand cu 15%, pana la circa 152 mil. euro.
Lafarge Ciment a anuntat deja ca va amana cu un an finalizarea programului de investitii in valoare de 90 mil. euro, pe fondul unei cresteri reduse a consumului de ciment fata de momentul inceperii investitiilor in 2008. Totusi, pe termen mediu strategia Lafarge ramane neschimbata deoarece considera ca Romania are inca un mare potential de crestere pe termen mediu.
Lafarge este prezent in Romania prin diviziile Agregate Betoane, Ciment si Gips-Carton. Grupul francez a intrat pe piata romaneasca de ciment in 1997 si concureaza pe piata locala cu alti doi mari producatori la nivel mondial, grupurile HeidelbergCement (Germania) si Holcim (Elvetia).
Vanzarile de ciment ale Lafarge in Europa Centrala si de Est au crescut cu 20% anul trecut, la 1,37 miliarde euro, in pofida conditiilor economice dificile din ultima parte a anului, datorita majorarilor de preturi si dinamicii pietelor.
La nivel mondial, vanzarile totale ale Lafarge au crescut in 2008 cu 8%, la 19,03 miliarde de euro, de la 17,61 miliarde de euro in anul anterior, efectele declinului de pe pietele dezvotlate din Europa de Vest si America de Nord fiind absorbite de cresterile puternice din statele emergente din Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu, Africa, Asia si America Latina.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO