Companii

Vanzarile Vinterra International, cu 40% mai mari

08.06.2004, 00:00 34

Producatorul de vinuri Vinterra International estimeaza pentru acest an o crestere a vanzarilor cu 40% fata de anul anterior, pana la 1,8 milioane de euro.
"Vanzarile pe primele patru luni au inregistrat cresteri fata de aceeasi perioada a anului trecut dar in luna mai s-a inregistrat o tendinta de scadere pe fondul incalzirii vremii si odata cu acesta a aparitiei teraselor si implicit a cresterii consumului de bere", spune David Nicolae, directorul general al Vinterra International. Activa pe piata vinurilor din 2000, compania vinde vinuri sub marca Black Peak, Bucur Villa si Hariton. "Vanzarile de vinuri din gama Black Peak le-am orientat catre HoReCa (hoteluri, restaurante, catering -n.red)  deoarece cred ca un consumator poate fi mai receptiv la o marca noua la restaurant, in timp ce informatiile primite pe raftul unui supermarket nu sunt atat de determinante pentru a lua o decizie", sustine Nicolae. Vinterra vinde 35% din productia de vinuri pe piata interna, restul fiind destinat pietelor externe, unde compania vinde vinurile proprii numai imbuteliate.
"Ponderea vinurilor de calitate de pe piata romaneasca a crescut considerabil, iar consumatorul a devenit, din ce in ce, mai constient de faptul ca un vin bun nu poate fin cumparat cu 0,75 de euro" afirma Nicolae. Totusi, pretul mediu pentru o sticla de vin vanduta pe piata romaneasca este de circa 2 euro, la fel ca majoritatea vinurilor vandute pe piata germana. "Productivitatea la hectar in Germania este foarte mare iar costurile cu sticla, dopurile si etichetele sunt cu 15% mai mici decat cele ale producatorilor romani. La noi cheltuielile cu dopul si sticla, pe care le importam, reprezinta 50% din costul unei sticle de vin iar costurile de imbuteliere sunt de doua ori mai mari decat in Germania", afirma Nicolae.
Vinterra detine 100 de hectare de vita de vie in Vanju Mare, Sanburesti (Dealu Mare) si Murfatlar. Compania este detinuta in proportie de 51% de un investitor olandez care a fost directorul filialei olandeze a companiei franceze Pernod Ricard, unul dintre primii zece mari producatori mondiali de profil. Restul actiunilor sunt detinute de un grup de investitori romani.
"Industria autohtona a vinului a fost ocolita pana in acest moment de marii investitori dar, in ultimul timp, se remarca o efervescenta a micilor investitori care pentru inceput testeaza piata dupa care cumpara suprafete cu vita de vie sau chiar le infiinteaza. De altfel, nu vad de ce un investitor italian s-ar duce sa investeasca in Chile sau Argentina si sa nu vina in Romania unde ajunge in cateva ore", sustine Nicolae.
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO