Companii

Vanzarile Zaraza au trecut de 3 mil. euro

22.05.2007, 17:43 31

Brandul Zaraza, aflat in portofoliul producatorului de vinuri Murfatlar, a inregistrat anul trecut vanzari de 3,1 mil. euro, de peste doua ori mai mari fata de 2005, in urma relansarii Vinarsului de Mufatlar, sub brand Zaraza.
Zaraza de trei stele, intrat pe piata in noiembrie 2005, a inregistrat anul trecut o crestere progresiva a vanzarilor, pana la 65.000 de sticle la finalul lui 2006. "In luna ianuarie 2006 am vandut 6.000 de sticle de Zaraza 3*. In luna decembrie a anului trecut au fost vandute 65.000 de sticle de Zaraza 3*", a declarat Florian Radu, brand manager la Zaraza.
In 2006, brandul Zaraza a beneficiat de doua spoturi de imagine in perioada aprilie-iunie si de trei spoturi de imagine in perioada septembrie-decembrie, toate cele cinci fiind realizate de agentia de publicitate Next Advertising&Cap. In urma promovarii de anul trecut, Zaraza 3* a fost unul dintre cele mai premiate branduri la gala premiilor industriei publicitare Effie "Anul 2006 a fost axat in comunicare pe Zaraza 3*, aceasta influentand la randul ei produsele Zaraza 5* si Zaraza 7*. Costurile pentru productia celor doua spoturi au fost in jur de 26.500 de euro net, iar seria de trei spoturi de imagine a costat aproximativ 56.500 de euro net", a spus Florian Radu.
Potrivit brand managerului, vanzarile pe sortimentele Zaraza 5* si Zaraza 7* au ramas constante, cresterile cele mai mari fiind inregistrate pe Zaraza de trei stele.
"Diferenta de valoare este data de noul sortiment Zaraza 3, deoarece valoarea vanzarilor in anul 2005 a fost de 1,4 milioane de euro, iar in 2006 de 3,1 milioane de euro, din care 1,65 milioane de euro le-a reprezentat Zaraza 3", a explicat el.
Pentru anul 2007, compania asteapta o crestere a vanzarilor cuprinsa intre 35% si 50% pentru produsul Zaraza 3*, crestere estimata pe fondul continuarii investitiilor in promovarea media.
Potrivit companiei, cota de piata a produsului Zaraza 3* a fost in perioada decembrie 20006-ianuarie 2007 de 1,95%, cele trei marci ale brandului Zaraza (de trei, cinci si respectiv sapte stele) inregistrand o cota de piata totala in aceasta perioada de 3,85%. "Aceste date sunt inregistrate pe toate segmentele de piata, insa noi suntem prezenti cu Zaraza 3* in special pe lanturile de retail", a adaugat Radu.
Radu a adaugat ca exista proiecte de promovare si pentru anul acesta, dar nu a dorit sa ofere detalii. Principalele branduri cu care Zaraza concureaza pe plan local sunt Vinarsul de Jidvei, Alexandrion 7*, Brancoveanu (ambele detinute de grupul Alexandrion) si Metaxa, brand important de Sollers, distribuitorul Diageo.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO