Companii

Vlad Rusu, seful Skoda: Nu se mai vinde nimic in auto fara discount

Vlad Rusu, seful Skoda: Nu se mai vinde nimic in auto fara discount

Vlad Rusu, directorul de marca al Skoda: Pretul mediu a scazut anul acesta la 12.000 de euro, fara TVA, fata de 13.000- 13.500 de euro in 2008

01.05.2009, 00:00 383

"In situatia actuala nu se poate vinde nicio masina daca nu i se acorda clientului un discount. Chiar si atunci cand i se ofera de la inceput un pret bun, mai cere o reducere", spune Vlad Rusu, directorul de marca al Skoda, sintetizand astfel situatia de pe piata auto locala.

Astfel, reprezentantii Porsche Romania, importatorul marcii Skoda pe piata locala, pun pe seama campaniilor de discounturi cresterea vanzarilor din luna martie, estimand ca dupa epuizarea stocurilor volumul vanzarilor sa revina la nivelul primelor doua luni.
"In luna martie am inregistrat un numar total de peste 1.500 de comenzi, aproape dublu comparativ cu lunile anterioare datorita campaniilor de discounturi desfasurate de dealeri", a explicat Vlad Rusu.
Potrivit directorului Skoda, dupa demararea campaniei de discounturi in martie planul initial era ca stocul sa se epuizeze in aproximativ doua luni, dar masinile s-au vandut in patru saptamani.
 
Clientii cauta optiuni mai ieftine
Datorita scumpirii creditelor, multe masini au fost achizitionate cu cash de catre clienti intr-un procent mai mare decat anul trecut. "Ponderea celor care achizitioneaza masini cu banii jos a crescut. Daca anul trecut 45% dintre masini erau achizitionate prin finantare cu credit sau leasing, acum ponderea a scazut la 40%", a declarat Rusu.
Datorita reducerilor si schimbarii optiunilor clientilor, pretul mediu al unui automobil Skoda a inregistrat o scadere in 2009 in comparatie cu 2008.
"Pretul mediu a scazut anul acesta la 12.000 de euro, fara TVA, fata de 13.000- 13.500 de euro in 2008. Scaderea este determinata atat de discounturi, cat si de optiunile clientului. Spre exemplu, acum au crescut mult vanzarile modelelor cu motoare pe benzina care sunt mai ieftine, iar multi clienti se orienteaza catre optiuni mai ieftine", a subliniat directorul Skoda.
Potrivit estimarilor ZF, la un volum de peste 23.000 de unitati si un pret mediu de 13.500 de euro pe masina, valoarea vanzarilor Skoda a depasit 310 mil. euro anul trecut. De la demararea programului de innoire a parcului auto, Skoda a vandut 750 de masini prin intermediul "Rabla", in conditiile in care cota este de 1.625 de masini.
 
Rabla: boom la inceput, volum scazut in prezent
"Vanzarile prin programul REMAT pot fi explicate printr-un 'boom' in primele doua saptamani cand s-au vandut aproximativ 300 de masini, dupa care volumul a scazut la cateva unitati pe saptamana".
In prima etapa a programului "Rabla" oficialii Porsche Romania estimeaza ca se vor vinde in total aproximativ 900 de masini, adica 55% din cota alocata. "Daca nu se va schimba nimic din punctul de vedere al primei de casare sau al finantarii pe piata, in total cel mai probabil nu vom vinde mai mult de 1.200 de masini pana la finele anului".
In conditiile actuale de piata potrivit oficialului Skoda nu se vor vinde prin programul "Rabla" mai mult de 15-20 de mii de unitati, adica mai putin de o treime din volumul total de 60.000 de masini.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO