Companii

Volvo dubleaza vanzarile, dar ramane sub 1.000 de unitati

Volvo dubleaza vanzarile, dar ramane sub 1.000 de unitati

Volvo XC60 va fi lansat pe piata locala in noiembrie 2008

12.12.2007, 14:28 16

Vanzarile Volvo pe piata locala vor atinge in acest an nivelul de 800 de unitati, in crestere cu aproape 80% in comparatie cu anul precedent, potrivit estimarilor EIT Forum Auto, reprezentantul constructorului suedez pe piata locala, mentinandu-se insa la o treime din volumul-tinta al BMW si Audi, principalii concurenti germani.
"In primele zece luni, Volvo a inregistrat vanzari de 682 de unitati, in crestere cu 99% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce in noiembrie s-au livrat aproximativ 70 de unitati", a declarat Bogdan Huidan, director de vanzari in cadrul EIT Forum Auto.
Cel mai bine vandut model din acest an a fost XC90, SUV-ul gamei cu 204 unitati in primele zece luni, valoare aproximativ similara cu cea inregistrata in aceeasi perioada a anului trecut, urmat de S40, modelul de clasa medie cu 168 de unitati si compactul C30 cu 123 de unitati.
Potrivit oficialilor EIT Forum Auto, pretul mediu al unui autoturism Volvo se situeaza in jurul sumei de 30.000 de euro, fara TVA, respectiv 35.700 de euro cu TVA, sub cea a modelelor Audi comercializate pe piata locala, de 44.000 de euro, TVA inclusa.
In toamna aceasta, Volvo a lansat pe piata locala noua generatie a crossoverului XC70, care a inregistrat vanzari de pana la 10 unitati, numai pe perioada SIAB.
"Odata cu lansarea acestui model la SIAB 2007 s-au vandut zece automobile numai in cadrul Salonului. Pana in prezent 20 de comenzi suplimentare au fost lansate pentru clienti", a adaugat Huidan.
In perioada urmatoare, Volvo va lansa pe piata europeana noul XC60, un SUV compact care va concura cu BMW X3, si viitorul Audi Q5, pentru care deja exista clienti interesati.
"O lista de precomenzi a fost deja formata odata cu prezentarea conceptului de la SIAB. Modelul va fi disponibil pe piata locala incepand cu luna noiembrie a anului urmator", a spus directorul de vanzari al EIT Forum Auto.
Reteaua de distributie a Volvo pe piata locala este formata din opt dealeri, anul acesta nefiind infiintat niciunul nou, in timp ce in perioada urmatoare sunt programate doua deschideri, in comparatie cu cei 17 pe care ii va avea Audi pana la sfarsitul acestui an.
"Anul acesta nu a fost deschis niciun dealer datorita consolidarii retelei. Pana la sfarsitul anului toti dealerii vor finaliza investitiile in showroomuri si service-uri pentru a respecta standardele Volvo. In perioada urmatoare urmarim deschiderea a doi noi dealeri, unul in Bacau si al doilea in Bucuresti", a declarat Huidan.
Potrivit importatorului, investitia intr-un nou dealer Volvo poate varia intre 800.000 de euro si 1,5 milioane de euro, in functie de regiune.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO