Companii

Wella a crescut cu peste 20% anul trecut

30.06.2006, 15:21 25

Compania Wella Romania, care activeaza pe piata cosmeticelor, a raportat o cifra de afaceri de 7,8 mil. euro anul trecut, in crestere cu 23% fata de valoarea de 6,4 mil. euro inregistrata in 2004.
Totodata, firma a realizat un profit brut de 0,7 mil. euro, comparativ cu cel de anul trecut, conform datelor publicate in Monitorul Oficial.
Compania avea la finele anului trecut un numar de circa 66 de angajati. Reprezentantii Wella Romania nu au dorit sa comenteze rezultatele.
La nivel global, Wella este o divizie a Procter&Gamble.
Astfel, P&G aduce pe piata locala gama de retail a Wella, adica produsele de masa prin P & G Marketing, iar Wella Romania importa gamele profesionale (destinate saloanelor de infrumusetare).
P&G a raportat anul trecut pentru piata romaneasca o cifra de afaceri de 215,5 mil. euro. Surse din industria cosmeticelor estimeaza ca ponderea bunurilor de larg consum non-alimentare inseamna circa 30 mil. euro pe an din afacerile P & G, cifra neconfirmata insa de companie.
Wella Romania aduce pe piata vopsele si produse de ingrijire a parului.
Piata autohtona de cosmetice a ajuns anul trecut la 200 - 250 mil. euro, inregistrand cresteri anuale de 10-15% in ultima perioada.
Potrivit estimarilor analistilor din piata, trendul se va mentine inca sase - sapte ani. Cei mai importanti jucatori de pe piata de profil sunt companii internationale care si-au stabilit subsidiare la nivel local si care si-au alocat sume considerabile pentru bugetele de publicitate in Romania.
Conform estimarilor companiei de audit al pietei MEMRB, piata de bunuri de larg consum non-alimentare a crescut cu circa 12% anul trecut.
Prin urmare, este de asteptat ca tot mai multi jucatori sa isi concentreze eforturile pe piata autohtona, care ofera cifre de crestere mult mai mari decat pe alte piete din restul Europei. Pe piata autohtona de cosmetice activeaza companii precum Avon, P & G, L'Oreal, Beiersdorf. Oriflame, Henkel sau Unilever.
Principalii competitori ai Wella pe segmentul de vopsele de par sunt L'Oreal, Henkel, Londa sau Gerocossen, si L'Oreal sau Tigi pe segmentul de produse de ingrijire a parului.
Produsele Wella profesionale sunt distribuite in saloane de coafura. Compania are pe piata branduri precum Koleston Perfect, Color Touch, Magma, Blondor (pe segmentul de colorare a parului), SP, Lifetex, Back to Basics (pe segmentul de ingrijire) sau High Hair (pe segmentul de styling).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO