Companii

Zentiva: Piata de analgezice ar putea ajunge la 62 de milioane de euro

Zentiva: Piata de analgezice ar putea ajunge la 62 de milioane de euro

Zentiva detine o cota de circa 40% din piata analgezicelor, cu marci precum Algocalmin, Antinevralgic, Paracetamol sau Acid Acetilsalicilic

18.10.2006, 18:47 49

Piata de analgezice (medicamente folosite in tratamentul durerii) a crescut in prima jumatate a acestui an cu peste 15%, comparativ cu perioada similara a anului trecut, pana la 101 mil. lei (28,5 mil. euro).
"La nivelul anului trecut, piata a crescut valoric cu 30-33% comparativ cu anul 2004. Pe prima jumatate a acestui an, comparativ cu perioada similara a anului trecut, piata a mai scazut, ritmul fiind undeva la 15-17%. Practic, producatorii isi repozitioneaza produsele", a declarat Bogdan Balan, product manager CHC al Zentiva.
El a precizat ca, avand in vedere ca de obicei in perioada toamna-iarna vanzarile sunt mai mari decat cele din primavara, piata ar putea atinge 220-230 mil. lei (62 mil. euro).
Pe piata de analgezice sunt prezente aproximativ 80 de produse. Aproximativ jumatate din piata este detinuta de patru sau cinci branduri.
Zentiva a lansat ieri medicamentul Ibalgin, din categoria analgezicelor, pe baza de ibuprofen, in categoria OTC-uri (medicamente care se elibereaza fara precriptie medicala).
"In Romania, ibuprofenul reprezinta doar 10% din piata medicamentelor contra durerii, in timp ce in Cehia, spre exemplu, ponderea este de 47%. De aceea vedem in acest segment un potential de crestere foarte mare", a adaugat Balan.
El este de parere ca piata va evolua pe masura cresterii puterii de cumparare a romanilor, dar si datorita necesitatii alinierii la standardele din UE. Recuperarea deficitului fata de celelalte state s-ar putea produce intr-o perioada de 4-5 ani.
Pe piata analgezicelor, alaturi de Zentiva activeaza companii precum GlaxoSmithKline, Bayer si Ozone Laboratories. Zentiva detine o cota de piata de circa 40%, fiind principalul jucator cu branduri precum Algocalmin, Antinevralgic, Paracetamol sau Acid Acetilsalicilic.
Potrivit reprezentantilor Zentiva, aceste produse se adreseaza persoanelor cu venituri mici si medii, iar lansarea Ibalgin semnifica intrarea pe segmentul premium.
Tot ieri compania a lansat si Calibrum, pe segmentul de suplimente alimentare. Numarul mare de jucatori care activeaza pe aceasta piata se va cerne in urmatorii ani.
"Va ramane o piata dominata de patru-cinci marci puternice", spune Bogdan Balan.
Si piata suplimentelor alimentare va cunoaste o crestere sustinuta in perioada urmatoare, in conditiile in care consumul este semnificativ mai redus in Romania. In Cehia, spre exemplu o persoana cheltuie in medie 2,24 euro pe an pe suplimente alimentare, in timp ce in Romania, consumul similar este de 0,38 euro pe an.
Dupa cel de-al doilea trimestru al anului, Zentiva ocupa locul sase in topul celor mai importanti jucatori din industria farmaceutica din Romania.
Producatorul ceh a achizitionat in septembrie 2005 societatea de investitii Venoma Holdings Limited, care detine un pachet de 51% din actiunile Sicomed.
Ulterior, compania a lansat o oferta publica pentru achizitionarea a 204,39 mil. actiuni, reprezentand restul de 49% din capitalul social al Sicomed. In urma acestei actiuni, Zentiva a ajuns la o participatie de 75%. In prima jumatate a acestui an, vanzarile consolidate ale Zentiva au ajuns la 38,4 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO