Companii

ZF 15 minute cu un antreprenor. Răzvan Afenduli, Xpert Beauty: Ne-am extins recent în Ungaria, suntem prezenţi pe trei pieţe. Sperăm să avem anul acesta o creştere asemănătoare cu cea din 2021, de 40%

Un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank

Autor: Miruna Diaconu

02.03.2022, 17:10 121

Compania Xpert Beauty, activă în retailul şi distribuţia de produse cosmetice profesionale, are o reţea de 15 magazine în România şi un portofoliu de circa 70 de branduri.

Răzvan Afenduli, cofondator al Xpert Beauty, companie activă în retailul şi distribuţia de produse cosmetice profesionale, spune că la sfârşitul anului trecut grupul a reuşit să intre şi în piaţa din Ungaria, iar ca urm­are a acestei extinderi, antre­pre­norul se aşteaptă la o evoluţie a businessului asemănătoare cu cea din 2021, când cifra de afaceri a înre­gistrat o creştere de 40% faţă de 2020.

„Anul trecut ne-am continuat dezvoltarea, după ce ajunsesem la 8 mil. euro în 2020, faţă de 3 mil. euro în anul anterior. În 2021 am crescut cu 40%, a fost un an bun, dar plin de incer­titudini. Creşterea a fost susţinută de piaţa din Bulgaria, dar am avut o evoluţie pozitivă pe fiecare segment de business, de asta am şi ales să ne extindem în Ungaria la sfâr­şitul anului trecut“, explică Răzvan Afenduli în cadrul emi­siunii ZF 15 minute cu un antreprenor. Cum facem eco­nomia să funcţioneze în continuare, un proiect realizat de Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Anterior el a condus timp de aproape un deceniu operaţiunile Coty pe piaţa locală. În ultimii ani executivul a avut în portofoliu şi alte pieţe ale producătorului şi distri­buitorului de bunuri cosmetice.

Businessul Xpert Beauty a fost înfiinţat în 2017, iar cinci ani mai târ­ziu se află deja pe trei pieţe şi anume România, Bulgaria - în care a intrat la sfârşitul anului 2020, şi Ungaria.

Antreprenorul spune că „online-ul a deschis graniţele“, iar cu un depozit bine pus la punct, businessurile ar trebui să înceapă să se uite dincolo de frontierele româneşti.

Cu toate acestea, Răzvan Afenduli precizează faptul că cea mai mare provocare atunci când un business intră într-o piaţă nouă este complexitatea cu care se confruntă antreprenorul în acea piaţă, de la aspectele legislative şi până la comportamentul de consum.

„Nouă ne place să ne extindem, dar treptat, nu ne place să deschidem o nouă piaţă în grabă. Totul trebuie făcut pas cu pas, într-un ritm care nu este accelerat. Când ne-am dus în Ungaria, businessul pe piaţa din Bulgaria era aşezat. E prematur să vorbesc de o nouă ţară acum, pentru că vrem să ne consolidăm pe aceste trei ţări, dar pentru viitor ne uităm doar la state membre ale Uniunii Europene“, explică el.

Compania are atât activităţi de retail propriu, cât şi de distribuţie.

Magazinele Expert Beauty se adresează atât clienţilor corporate, cât şi clienţilor finali, iar cea mai mare pondere o au cei din urmă. În prezent, Xpert Beauty are 15 magazine proprii în România şi câte unul în Ungaria, la Budapesta, şi în Bulgaria, la Sofia. Firma este prezentă pe piaţa produselor cosmetice profesionale de păr, pentru îngrijirea pielii, unghiilor şi pe segmentul articolelor de machiaj, având un număr de circa 70 de branduri în portofoliu.

Antreprenorul spune că prezenţa atât în online, cât şi în offline reprezintă un avantaj competitiv pentru businessul său, astfel că, ambele segmente au contribuit la creşterea veniturilor în ultimii ani. Pe lângă consumatorii finali, Xpert Beauty se ocupă şi cu distribuţia produselor în saloanele de înfrumuseţare.

„Piaţa produselor profesionale este fragmentată, foarte greu găseşti reţele de saloane profesionale.“

Anul acesta, antreprenorul este de părere că cele mai mari provocări vor ţine de inflaţie şi de stagnarea economică, având în vedere că pandemia îşi va pirde din forţă începând din vară.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO